זהירות, מתחזים

"חבל שהיטלר לא סיים את העבודה": האפליקציה שהטריפה אזרחית תמימה

צעירה תל אביבית נפלה קרבן ל'שיימינג' שלא באשמתה, בשל שימוש באפליקציות לא חוקיות באמצעותן נשלחו בשמה מאות הודעות זוועה. "זה יכול לקרות לכל אחד - 'לינצ'טרנט'" (ברשת)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ביממה האחרונה חוותה עידית שלנגר מתל אביב טראומה של ממש: היא החלה לקבל מאות הודעות SMS עם גידופים ונאצות. "תמותי", "נאצית" הם הציטוטים שעוד ניתן איכשהו לחזור עליהם.

הסיבה בגינה היא מותקפת היא העובדה כי נשלחו בשמה מאות הודעות SMS שבהן נכתב: "שמי עידית וון שלאנגר. אני בת לנצר ארוך של משפחה גרמנית. סבי שירת ב-SS הנאצי. אני מצטערת רק על דבר אחד, על זה שהיטלר לא סיים סופית את העבודה וגמר אתכם סופית".

הצעירה התל אביבית כלל לא ידעה על זיוף זה, ההודעה שכביכול היא כתבה, ולכו לא הבינה מדוע היא מקבלת את הודעות הנאצה הרבות. לדבריה, "אחרי מבול של הודעות התחיל גם מבול של טלפונים".

הודעת ה-SMS המזויפת שנשלחה בשמה של עידית (צילום מסך, ynet)

"עניתי לשיחה אקראית של אישה שאמרה ששלחתי הודעה איומה והיא הקריאה לי את התוכן. באותו רגע פשוט קיבלתי חום, לקחתי את המפתחות וניגשתי לתחנת המשטרה", סיפרה עידית ל-ynet. במשטרה אמרו לה כי מישהו שלח בשמה ממערכת אלקטרונית את ההודעה.

"לא הייתה השתלטות על הנייד שלי", היא מסבירה. "פשוט נשלחו הודעות לאלפי מספרים אקראיים את ההודעה הזאת, אף אחד מחבריי לא קיבל אותה, אלא רק אלפי אנשים שאני לא מכירה. כשהייתי בתחנת המשטרה קיבלתי הודעה ש'השיימינג רק התחיל' וגם אמרו לי ששמי עלה בקבוצות של 'אנשים שצריך לחסל' ובעמוד של 'הצל', שאת הפוסט שלו הוא הסיר אחרי כמה שעות ולאחר שפניתי אליו".

"זה יכול לקרות לכל אחד, הקלות לעשות דבר כזה היא בלתי נסבלת וזה מסוכן. נעשה לי לינצ'טרנט", היא מוסיפה היום.

למאות האנשים שגידפו אותה השיבה עידית: "פרצו לי לנייד וההודעה כמובן לא נשלחה ממני. הוגשה תלונה במשטרה. אני ישראלית מתל אביב, יהודייה, סרן במילואים ואני רחוקה כל כך ממה שכתוב".

כיום קיימות בשוק מספר אפליקציות לא חוקיות, שהן מסוגלות להתחזות לכל מספר נייד ולשלוח ממנו כביכול לשלוח הודעה או להתקשר לכל מספר אחר, מבלי שמקבל ההודעה יידע שההודעה לא הגיעה ממי שמזוהה בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר