מחווה לטראמפ

ישראל תבחן מסירת שטחים מצומצמים לפלסטינים

את פני נשיא ארה"ב שהתעקש אתמול בנאומו כי "השלום בין ישראל לפלסטינים אפשרי", מקדמת החלטת הקבינט על שורת מחוות כלכליות ועוד אחת שמעוררת זעם בימין (חדשות, מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בנט ושקד. התנגדו אתמול לצעדי המחווה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע ביקורו של הנשיא טראמפ, אישר אמש (ראשון) הקבינט המדיני ביטחוני שורת מחוות לפלסטינים. רוב שרי הקבינט אישרו את המחוות, ואילו שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד התנגדו.

בתום דיון שנמשך שעות ארוכות, אושר בתחום הבנייה כי תוקם ועדה לתקופה של 3 שנים שתקדם הסדרת מבנים ומאחזים ישראליים בשטחי יהודה ושומרון, ומדי שלושה חודשים הוא ידווח לראש הממשלה ולשר הביטחון על עבודתו בנושא.

בתחום הכלכלי אישר הקבינט סדרת צעדים כלכליים במטרה להקל על חיי הפלסטיניים: יוארכו שעות הפתיחה של מעבר אלנבי, יורחב מעבר שער אפרים לטול-כרם, יפתח אזור תעשייה בתרקומיא ויבחן קידום תוכנית רכבת העמק וחיבורה לג'נין.

הצעד המשמעותי ביותר לכאורה שיינקט, על פי החלטת הקבינט, הוא מסירה חד-צדדית של שטח באזורים מצומצמים הצמודים לערים הפלסטיניות, בהתאם לקביעת ישראל מה יהיה ייעוד הקרקע ולמה הוא ישמש.

במועצת יש"ע מבהירים היום: "אנחנו מתנגדים לאישורי בנייה לפלסטינים בשטח סי שיביא בסופו של דבר לסיפוח זוחל כחלק מתוכנית פואד הזכורה לרע. אין לנו ציפיות מיוחדות מהנשיא האמריקאי, אך יש לנו ציפיות מממשלת ישראל". עם זאת, "אנו תומכים בהקלות שיסייעו במרקם החיים המשותף לישראלים ופלסטינים".

בתוך כך, עיתון לבנוני המזוהה עם חיזבאללה מדווח, כי נשיא מצרים א-סיסי ונשיא ארה"ב טראמפ, סיכמו לקיים בשבועות הקרובים פסגת שלום אזורית בוושינגטון או בשארם א-שייח'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר