ביהמ"ש גזר את עונש סייעני המפגע מת"א

בית המשפט פסק עונשי מאסר של 5 ו-8 שנים על שני סייעניו של המחבל מערערה, נשאת מלחם, שביצע את פיגוע הירי בתל אביב בו נהרגו שניים ונפצעו רבים נוספים (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הסייענים בבית המשפט (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

בית המשפט גזר היום (שני) את דינם של שני סייעניו של המחבל נשאת מלחם מתל אביב, האחד קיבל 5 שנות מאסר והשני 8 שנים.

כזכור, ביצע מלחם תושב הכפר ערערה פיגוע ירי בתל אביב בו נרצחו אלון בקל ושמעון אוימין ונפצעו רבים אחרים. בהמשך נמלט מלחם מאזור הפיגוע כשהוא עולה על מונית אקראית שעצרה להסיעו, כשחשד מלחם כי הנהג מטאוע אל קרינאי יסגיר אותו למשטרה הוא רצח גם אותו.

לאחר מכן הוא נמלט לכפר מגוריו שם הסתתר במשך כמה ימים עד שאותר ובמהלך הניסיון לעוצרו הוא פתח בירי לעבר כוחות הביטחון שהשיבו באש והרגו אותו.

שני הנאשמים שהורשעו היום, היו שותפים לתקופה בה הסתתר לאחר הפיגוע והודו לאחר מכן במעשים במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עימם.

אחד מהם פגש אותו מיד לאחר הפיגוע ומלחם סיפר לו על אופן ביצוע הפיגוע בתל אביב וביקש ממנו לספק לו מזון, ספר קוראן וחשיש. עוד סיפר לו מלחם כי נותרה לו מעט תחמושת וכי בכוונתו לבצע פיגוע נוסף בעפולה על ידי ירי על חיילים. מלחם הניח שייהרג באירוע ותכנן לירות על חיילים, לחטוף נשק מחייל שיפגע ולהמשיך לירות עד שייהרג. הנאשם הראשון הציע לו לשנות את יעד הפיגוע ולבצעו במחנה 80 שבסמוך לפרדס חנה. השניים לא הגיעו להסכמה והוא המשיך לספק לו מזון למרות שידע שהוא מתכנן פיגוע נוסף.

הנאשם השני סיפק לו כסף, סיגריות ואף רכש בעבורו נשק וניסה לרכוש לו גם תחמושת עבור הפיגוע אותו תכנן מלחם.

על הנאשם הראשון נגזרו חמש שנים תוך התחשבות ביכולות הקוגניטיבית המוגבלת ובעיותיו האישיות ואילו על הנאשם השני שניסה לספק תחמושת ונשק נגזרו שמונה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר