קופץ לבית לחם

היום השני לביקור טראמפ בארץ • הלו"ז המלא

הנשיא האמריקאי צפוי לקפוץ הבוקר לביקור בזק ברשות הפלסטינית שם יפגוש את אבו מאזן וישמיע הצהרה. לאחר מכן הוא יבקר ביד ושם ויישא נאום במוזיאון ישראל (פוליטי מדיני)

ממתינים לטראמפ בכותל (צילום: דוברות המשטרה)

היום (שלישי) ימשיך ביקורו ההיסטורי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל כשהוא יבצע גם קפיצה קצרה לרשות הפלסטינית שם יפגוש את בכירי הרשות.

בשעה 10:00 בבוקר הוא אמור להיפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ולנסות לקדם את חזונו לשלום באזור אם כי מניתוח דבריו אמש בבית ראש הממשלה ניכר כי גם הוא מבין שזה לא הולך להיות פשוט.

ביקורו הקצר של טראמפ ברשות הפלסטינית ילווה באבטחה אדירה של 2,000 אנשי ביטחון, ובסיום הפגישה ישוב טראמפ לירושלים. טראמפ ואבו מאזן לא צפויים לקיים מסיבת עיתונאים משותפת אלא רק לשאת הצהרות נפרדות בתום הפגישה.

תחילה תוכנן כי ביקורו של טראמפ בגדה יכלול גם ביקור בכנסיית המולד בבית לחם, אולם לבסוף הוחלט לוותר על הסיור במקום. טראמפ שביקר אתמול כבר בכנסיית הקבר במזרח ירושלים "סימן וי" על ביקור באתר קדוש לנצרות לצד הביקור שהתקיים אתמול בכותל המערבי.

בהמשך היום, בשעה 13:00, יגיע הנשיא האמריקני לביקור של כחצי שעה במוזיאון "יד ושם" בירושלים, שם יניח זר באוהל "יזכור", יכתוב בספר האורחים ויישא הצהרה קצרה.

בשעה 13:30 יגיע טראמפ למוזיאון ישראל, ובשעה 14:00 הוא צפוי לשאת נאום לאזרחי המדינה, שבו יסכם את ביקורו במזרח התיכון, יעביר מסר של תמיכה בעם ישראל ויציג את החזון שלו לקידום השלום בין ישראל והפלסטינים ולשילוב מדינות ערב המתונות.

בשעה 15:40 יגיע טראמפ לנמל התעופה בן גוריון ויעזוב את הארץ לאחר שהנשיא וראש הממשלה ייפרדו ממנו בלחיצות ידיים אך ללא טקס רשמי.

שיבושי תנועה

צירים רבים ייסגרו בירושלים על רקע ביקורו של טראמפ. עד לשעות הצהריים עדיין צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים בתוך העיר, וכן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר.

החל משעה 08:15 בבוקר צפויים להיסגר לתנועה לסירוגין ובהדרגה הצירים הבאים: דוד רמז, דרך חברון עד מעבר רחל, קרן היסוד, עזה, הרצוג, ניות, בזק, בייט, שד' הרצל, בורלא, וייז, המוזיאון, פלומר, רופין, בן צבי, שז"ר, ויצמן, בן גוריון. רחוב דוד המלך והרחובות הסמוכים למלון יוותרו סגורים לתנועה עד לסיום הביקור.

כביש 1 יישאר פתוח עד לשעה 15:00, ייחסם שוב מגינות סחרוב ועד מחלף גנות וייפתח בהדרגה עד לסיום מעבר השיירה שתשוב לנתב"ג וטראמפ יעזוב את הארץ. גם כביש 6 ייחסם חלקית לתנועה בעת נסיעתו חזרה לנמל התעופה. התנועה תיחסם ממחלף נחשונים עד למחלף נשרים לשני הכיוונים והכביש ייפתח עם התקדמות השיירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר