מחקר חדש

כוסית יין אדום ביום טובה ללב? "זו לא תרופת פלא"

בשונה ממסקנת העבר לפיה צריכה מתונה של אלכוהול מונעת מחלות לב קובעים החוקרים מאוניברסיטת ויקטוריה שבקנדה כי המחקרים שנעשו בעבר היו לא מדויקים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

המדע אוהב לפרסם מחקרים נחרצים ולאחר כמה שנים להפריך את מסקנותיהם בנחרצות לא פחותה. כך מחקר חדש שהתפרסם לפני יומיים בכתב העת המדעי Studies on Alcohol and Drugs שולל את הקשר בין צריכה מתונה של אלכוהול ובין בריאות טובה של הלב.

מחקרים שנערכו בעבר גרסו כי שתיית אלכוהול מתונה דוגמת כוס יין אדום ביום שנהוגה בצרפת מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות לב.

אולם עתה סבורים החוקרים, מאוניברסיטת ויקטוריה בקולומביה הבריטית, קנדה, כי מחקרי העבר ההשוואתיים היו מוטים באופן שיכול לשלול את הקשר בין הדברים ובעצם המסקנות הובלו בידי החוקרים.

החוקרים מצאו כי חלק מהנבדקים שלא צרכו אלכוהול ונמצא כי בריאותם הלבבית גרועה יותר, דווקא שתו אלכוהול בעבר, אך הפסיקו את צריכתו בשל בעיות רפואיות או תרופות שנטלו, ולכן מלכתחילה היו בריאים פחות מאנשים אחרים שכן שתו אלכוהול ומצבם הגופני היה מלכתחילה טוב יותר. החוקרים סבורים שהעובדה הזו היא שיצרה את האשליה כי קיים קשר בין שתיית אלכוהול ובין בריאות טובה יותר.

המחקר בדק 45 מחקרים קודמים. החוקרים בחנו את התוצאות על פיהן אנשים ששתו עד שני משקאות אלכוהוליים ליום היו בסיכון נמוך ללקות במחלות לב יחסית לאלה שלא צרכו אלכוהול כלל. בחינה חוזרת של הנתונים מצאה, כאמור, ליקויים בשיטות המחקר שהביאו לתוצאות שפורסמו לאחר מכן.

החוקרים ציינו במחקר החדש כי מבוגרים בריאים שנהנים מכוסית יין בארוחת הערב אינם בריאים בזכות היין, אלא משום שבריאותם הבסיסית טובה יותר. "המחשבה לפיה כוסית או שתיים ביום מיטיבות עם הבריאות היא כנראה שגויה", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר טים סטוקוול. "זה לא אומר שצריך להפסיק לחלוטין לשתות אלכוהול. כמות קטנה של אלכוהול איננה מסוכנת ככל הנראה, אבל זו אינה תרופת פלא שמונעת מחלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר