הכנסת תשקיע 250 אלף שקל עבור ציורים

קול קורא שפרסמה הכנסת מציע לאומנים ישראלים למכור עבודות אומנות שלהם לכנסת על מנת שיוצגו במרחב הציבורי. לשם כך הוקמה וועדה שתבחן את היצירות וערכן (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת משתתף בסדנת אומנות בחצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לא פחות מ-250 אלף שקל תשקיע הכנסת ברכישת יצירות אומנות של אמנים ישראלים. הכנסת יצאה בקמפיין פרסומי בעיתונים בבקשה מאמנים ישראלים להגיש יצירות לרכישה.

זו לא הפעם הראשונה שהכנסת משקיעה כספים בנושא, בשנים האחרונות פעלה הכנסת להרחבת אוסף האמנות שלה ולהעשרתו ביצירות אמנות ישראליות עכשוויות כדי שיוצגו במסדרונות והאולמות השונים.

בשנת 2010 פורסם "קול קורא" ראשון שבו קראה הכנסת לאמנים ישראלים עכשוויים להציע את יצירותיהם לכנסת. בפרויקט הראשוני נרכשו יצירות של 31 אמנים ישראלים שתלויות היום במרחבים שונים של הכנסת, במסדרונות ובחדרים. בשנת 2014 יצא "קול קורא" שני ליצירת אוסף עיצוב קרמי שבסופו נרכשו 53 יצירות המוצגות בדרך קבע באגף הוועדות (אגף קדמה) של הכנסת.

כעת פונה הכנסת שוב לאמנים ישראלים להציע מיצירתם לרכישה כדי שיוצגו במרחב הציבורי שלה. העבודות שהכנסת מבקשת לרכוש הן עבודות דו-ממד שייתלו על קירות משכן הכנסת. לצורך כך מינתה הכנסת ועדת שיפוט ציבורית להליך הבחירה שחברים בה שלושה נציגי ציבור בעלי מומחיות בתחומי האמנות, אשר תהיה אחראית לבחינת העבודות הרכב ועדת השיפוט הציבורית: ד"ר נעם גל, נירית נלסון, וסאלי הפטל נוה.

במקרה ושאלתם בכמה כסף תוכלו למכור לכנסת את הקשקוש של הילד מהמקרר הביתי שלכם, טווח המחירים שהוועדה הציבורית רשאית לבחון הוא בין 2,000 ש"ח ל-18,000 ש"ח (כולל מע"מ).

שימו לב: כדי למכור את היצירה לכנסת תצטרכו להיות אמנים אזרחי ישראל או תושבי ישראל, המתגוררים בה דרך קבע.

אך גם אמנים אשר השתתפו בעבר בתערוכת יחיד אחת או בשתי תערוכות קבוצתיות לכל הפחות, במוזאונים או בגלריות בארץ או בעולם. תנאי שלישי המצוין בקול הקורא הוא: אמנים אשר הוכיחו פעילות מקצועית מוכרת ומתמשכת בתחומי האמנות הפלסטית בחמש השנים האחרונות לפחות מה שאומר שהילד מהציור במקרר יצטרך להיות לפחות בן חמש כדי להעשיר את קופתכם.

את הוועדה תרכז ראש תחום בכיר אמנות בכנסת, גב' שרון סופר. רכישת היצירות תיעשה בהתאם להמלצתה של הוועדה הציבורית אשר תנחה עצמה בבחירת העבודות המומלצות לרכישה, בהתחשב ברמה האמנותית של היצירה ובמקוריותה, במוניטין של האמן, באיכות העבודה, בעמידות החומרים ובהתאמת היצירה להגשמת הפרויקט.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ מסר: "אמנם התפקיד של הכנסת הוא לחוקק אבל יש חשיבות רבה לכך שמעבר לפעילות הפרלמנטרית הכנסת תקדם גם את היצירה הישראלית. גם הנראות של בית המחוקקים חשובה ואנחנו פועלים לכך כל העת. כל אזרח או תייר שמגיע לכנסת, יוכל לצפות לא רק בעשייה הפרלמנטרית אלא גם מהאמנות שיש במשכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר