בתום ההופעה

"הורים צרחו את שמות ילדיהם": הפיצוץ הלילה במנצ'סטר- פיגוע תופת • צפו

יותר מ-20 הרוגים, בהם ילדים רבים, וכ-60 פצועים, גבה פיצוץ מטען החבלה בתום הופעה מוזיקלית המונית הלילה בבריטניה. תרזה מיי, ראש הממשלה, מאשרת כי זהו פיגוע. צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההימלטות ההיסטרית מההופעה, שניות לאחר הפיצוץ האדיר (צילום: מתוך @SorinHadarau בטוויטר)

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, נשאה לפני זמן קצר (שלישי) נאום לאומה בעקבות הפיגוע הרצחני אמש בתום הופעה מוזיקלית אמנותית במנצ'סטר, שגבה את חייהם של 22 בני אדם ופצע כ-60 נוספים.

לדבריה, "ייקח זמן עד שנדע אם המחבל פעל לבד, המשטרה תספק לנו את המידע. המשטרה מאמינה שהיא יודעת את זהותו של המחבל, אבל אנו לא יכולים לספק את שמו".

צווחות אימה וניסיונות בריחה נואשים (צילום: מתוך Kyia Zaremba בטוויטר)

"400 שוטרים השתתפו במבצעי הלילה בעקבות הפיגוע. אנו יודעים שיש קרובים רבים שעדיין מנסים לדעת מה קרה ליקיריהם - חשבו עליהם, ואם יש לכם מידע פנו עמו למשטרה", ביקשה מיי.

ההופעה (צילומסך: מתוך Kyia Zaremba בטוויטר)

היא אף הודיעה רשמית על השהיית קמפיין הבחירות שלה לקדנציה נוספת בתפקיד ראש הממשלה, לאור הפיגוע: "הניסיון לפלג אותנו רק יחזק אותנו. מה שיקרה בימים הקרובים הוא שלא נזכר ברצח, אלא באלו שיצאו לעזור, לנחם ולהציל חיים. יש כאן מסר של תקווה וסולידריות".

"זו הרוח של מנצ'סטר ושל בריטניה - רוח שלא נשברה בעבר, ולא תשבר בעתיד. היום, הבה נזכור את אלו שמתו, ונחגוג את רוחם של אלו שסייעו. דרך החיים שלנו תמיד תנצח", סיכמה ראש הממשלה.

אחת המשתתפות בהופעה הלילה סיפרה: "עשינו את הדרך החוצה והיינו בסמוך לדלתות כשלפתע היה פיצוץ אדיר וכולם צרחו. היה פיצוץ אדיר. כולם צרחו, הורים קראו בשמות הילדים שלהם".

עד ראייה אחר תיאר: "היה רעש גדול מאוד בסוף ההופעה, זה היה כמו רעש של פצצה. כולם מסביבי נלחצו והחלו לברוח החוצה. זה נשמע כמו קול ירייה. הסתכלתי מסביבי וראיתי אנשים בורחים החוצה בבהלה גדולה. כולם היום בפאניקה".

יצויין, כי זמן קצר לאחר שסיימה מיי את דבריה, דיווחים על אירוע ביטחוני בעיר מנצ'סטר התבררו בהמשך כמעצר צעיר בן 23 החשוד במעורבות בפיגוע הלילה.

ארגון דאע"ש פרסם היום הודעה רשמית בה הוא נוטל אחריות על ביצוע הפיגוע המחריד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר