קנסות והלשנות: הרובוט המשטרתי בדובאי

השבוע הושק בדובאי רובוט משטרתי חדש שיכול לזהות הבעות פנים, לשוחח וכן לקבל תשלומי קנסות או הלשנות של אזרחים. "המטרה שלנו היא לסייע ולעזור לאנשים" (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום מסך)

מדע בדיוני הופך למציאות: "הרובוקופ המבצעי הראשון בעולם" נחנך השבוע בדובאי ויחל השבוע רשמית לפעול במדינה הערבית כחלק מכוח משטרתי רובוטי של האמירות.

על פי הדיווח ב-ynet, גובהו של השוטר הרובוטי 1.65 מטרים, הוא שוקל 100 קילוגרמים, הוא יכול לדבר בשש שפות שונות ותוכנת לקרוא הבעות פנים של בני אדם בזמן אמת.

ברשת RT הרוסית דווח כי בין היתר יש לרובוט טאבלט מובנה בחזהו שבו יכולים להשתמש אזרחים כדי לשלם קנסות או לדווח על פשעים. כמו כן ניתן לתקשר עם תחנות משטרה דרך הטאבלט ולשלוח ולקבל הודעות ישירות ממטה השוטרים.

"השקת הרובוקופ המבצעי הראשון בעולם הוא צעד משמעותי ביותר עבור איחוד האמירויות ולקראת מימוש החזון של דובאי להיות מנהיגה עולמית בתחום הערים החכמות", אמר חאלד נאסר אל-ראזוקי, העומד בראש ענף השירותים החכמים במשטרת דובאי, בהודעה רשמית. "המטרה שלנו היא לסייע ולעזור לאנשים בקניונים או ברחובות".

אל-ראזוקי הוסיף: "הרובוקופ הוא התוספת החכמה האחרונה לכוח המשטרה ונועד לעזור לנו להילחם בפשע, לשמוע על ביטחון העיר ולשפר את רמת האושר של האזרחים. הרובוט יכול לשוחח ולנהל אינטראקציה עם אנשים, להגיב לשאילתות מצד הציבור, ללחוץ ידיים ואפילו להצדיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר