כתב אישום הוגש נגד חברת המוניות UBER

משרד התחבורה הגיש כתב אישום נגד חברת המוניות הפרטית אובר בגין הפעלת מוניות ללא רישיון. כתב אישום הוגש גם נגד שישה נהגים שהסיעו נוסעים ללא רישיון (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הגיש היום (שלישי) כתב אישום כנגד חברת 'אובר' המאפשרת הפעלת מוניות פרטיות באמצעות אפליקציה, בגין הסעת נוסעים בשכר, ללא רישיון מטעם משרד התחבורה, כמתחייב מהחוק. התביעה הוגשה בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב.

כתב האישום הוגש על פי הדיווח ב-ynet, על ידי יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה, לאחר מה שמכנים אנשיה "חקירה סמויה של מספר חודשים שנערכה על ידי חוקרי אגף פיקוח והחקירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה".

בנוסף הוגש כתב אישום על הפעלת שירותי הסעות נוסעים בשכר, בניגוד לדין כנגד המנהל בפועל של חברת אובר , כמו גם כנגד שישה נהגים נוספים שביצעו ברכבם הסעות פרטיות בשכר. במסגרת החקירה, חוקרים של משרד התחבורה התחזו לנוסעים תמימים וביצעו נסיעות בכלי הרכב.

החקירה נגד אובר החלה במרץ האחרון, עת נשאל מנכ"ל החברה יוני גריפמן האם הוא מסיע אנשים כנגד החוק. בכתב האישום נטען כי אובר גייסה נהגי רכב פרטיים לצורך הפעלת שירות הסעות פרטיות, ללא רישיון הסעה, תוך שהיא גובה 25% מעלות כל נסיעה בכלי הרכב הפרטיים. לפיכך, "חברת אובר, מנהלה ונהגי הרכב הפרטי שהסיעו נוסעים בניגוד לחוק מואשמים בשלושה סעיפי אישום מרכזיים, אי קיום חובת רישיון עיסוק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נוסעים בשכר".

תגובת אובר ישראל טרם נמסרה. אך די ברור כי מאחורי כתב האישום עומדים וועדי המוניות שנאבקים בכל כוחם למניעת תחרות בתחום שיכולה להביא לירידת מחירים משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר