טראמפ היה פה

מבצע "מגן כחול" - תיעוד מקיף ומסכם. צפו

משטרת ישראל מסכמת מצידה בסיפוק את מבצע האבטחה הנרחב וההיסטורי של ביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, ומפרסמת ווידאו וגלריה מסכמים מיממה זו. צפו (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צפו בסרטון הסיכום (צילום: דוברות המשטרה)

לפני שעה קלה שבה התנועה לסדרה וכלל צירי התנועה נפתחו באופן מלא לתנועת כלי רכב, עם המראתו של נשיא ארה"ב טראמפ מנתב"ג, וסיומו של מבצע האבטחה הלאומי 'מגן כחול', כפי שהוא כונה במשטרת ישראל.

המבצע המדובר נערך בפיקודו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ובהשתתפותם של כ-11,000 שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג״ב, אשר פעלו במהלך היומיים האחרונים לאבטחת הצירים העירוניים והבינעירוניים, לשמירה על הסדר הציבורי, הסדרה, הכוונה והזרמת התנועה - הכל בכדי להבטיח את קיומו התקין של הביקור הנשיאותי החשוב בישראל. במבצע "מגן כחול" לקחו חלק שוטרי סיור, שוטרי תנועה, לוחמי מג"ב, יס״מ, יחידות מיוחדות, כלבנים, פרשים, חבלנים, סיירת האופנועים, המערך האווירי ועוד.

המבצע הסתיים ללא אירועים חריגים, זאת לאחר תכנון והכנות קפדניות של משטרת ישראל - בשיתוף פעולה ותיאום עם גופי הביטחון והחירום - שהחלו כבר בתחילת החודש עם היוודע דבר הביקור, כללה בין היתר איסוף מודיעין, קיום הערכות מצב עתיות, שת״פ מלא עם כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה, שימוש באמצעים טכנולוגיים, הזרמת מידע מקדים לציבור בדבר שינויי תנועה וחסימות צפויות. דגש מיוחד הושם במשטרה על צמצום הפגיעה בשגרת החיים של הציבור ככל שניתן. ואכן, הביקור הסתיים ללא אירועים חריגים גם בתחום התנועה, הן בזכות משמעת ציבורית ראויה לציון והן בזכות פעילות מאומצת של השוטרים במהלך ימי המבצע.

היערכות המשטרה התמקדה במספר גזרות, ובפרט העיר ירושלים וכלל האתרים בהם ביקר הנשיא. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, פעלו מספר מרכזי שליטה ומוקדי משטרה במתכונת מתוגברת, על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע. נפתח מרכז ניהול מידע משטרתי (מנמ"ל) במטה הארצי של משטרת ישראל, חדר פיקוד קדמי בבניני האומה בירושלים, במוקד אגף התנועה ועוד.

נוסף על ההיערכות המשטרתית הנרחבת בשטחי הביקור, המבצע לווה לכל אורכו ע"י המערך האווירי של משטרת ישראל מן האוויר. במהלך 2 ימי המבצע בוצעו 24 גיחות וכ-40 שעות טיסה. בנוסף בוצעה הטיסה המבצעית הראשונה של המסוק המשטרתי החדש המאפשר שליטה ובקרה ברמה גבוהה באמצעות מערכות תקשו"ב מתקדמות.

היערכות ייחודית זו, הייתה ניכרת גם בהתייחס לפניות הציבור למוקדי המשטרה השונים, ובפרט למוקד המידע המשטרתי- מוקד 110. במהלך השבוע האחרון ועד לשעה זו התקבלו במוקד המידע המשטרתי למעלה מ-20,000 שיחות מאזרחים בקשר למבצע זה. רק מאז תחילת המבצע (אתמול), התקבלו במוקד המידע של המשטרה כ-11,000 פניות בקשר למבצע. מדובר על עלייה של מאות אחוזים מסך ממוצע הפניות המתקבלות במוקד 110 בפרק זמן מקביל.

"במובנים רבים, וביחס לאירועים מסוג זה שהתקיימו במרוצת השנים האחרונות - זו היתה היערכות מוצלחת וחסרת תקדים של משטרת ישראל וכוחות הביטחון", מסכמים במשטרה בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר