השימוע בקונגרס

"הזהרתי את הרוסים, אבל הם התערבו בבחירות במצח נחושה"

ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן אמר בשימוע בקונגרס באשר למעורבות הרוסית לכאורה בבחירות בארה"ב: "ברור שרוסיה התערבה במצח נחושה בבחירות - למרות האזהרות" (בעולם)

הקונגרס, ארכיון (צילום: שאטרסטוק )

בשימוע מיוחד שנערך היום (שלישי) בקונגרס האמריקני ועסק בהתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית, אמר ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן כי הוא עצמו הזהיר את ראש המודיעין הרוסי בחודש אוגוסט האחרון, בזמן מערכת הבחירות, כי ההתערבות הרוסית בבחירות תוביל לנזק חמור ביחסי שתי המדינות. בשימוע חשף ברנן שיחה אישית שלו עם בכיר במוסקבה.

ברנן שב על עמדתו כי מוסקבה התערבה בבחירות ואמר: "זה צריך להיות ברור שרוסיה התערבה, במצח נחושה, בתהליך הבחירות שלנו לנשיאות ב-2016, והיא עשתה זאת למרות האזהרות החמורות שלנו". לדבריו הוא עדכן בנושא את הנשיא דאז ברק אובמה ובכירים נוספים בממשלו.

ברנן הוסיף כי לבכיר הרוסי ש"ההתערבות של ארצו תהרוס כל סיכוי לשיפור היחסים בין רוסיה לארה"ב בזמן הקרוב". לטענתו, ראש ה-FSB, אלכסנדר בורטניקוב, הכחיש כי רוסיה מעורבת בניסיון לשנות את פני הבחירות.

ברנן שכיהן בתפקיד ראש ה-CIA עד לכניסתו של טראמפ לתפקיד היה זה שהוביל את הקביעה שמוסקבה התערבה בבחירות לנשיאות ואף ניסתה להביא למפלתה של קלינטון.

בשבועות האחרונים מתגברות החקירות סביב הפרשה ובכירי הממשל נקראים לשימוע בקונגרס שם הם מעידים על ההתערבות לכאורה של הרוסים בבחירות.

אחת מנקודות המפתח בסערה, היא פיטוריו של היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין שנחשד כמי שקיים שיחות עם בכירים במוסקבה על קמפיין הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר