הבחירות להסתדרות

תוצאות ביניים: אבי ניסנקורן מוביל על שלי יחימוביץ'

לאחר ספירת קלפיות המגורים בבחירות לראשות ההסתדרות, שהם 27% מכלל הקלפיות, עולה כי היו"ר המכהן, אבי ניסנקורן, מוביל בפער גדול על פני ח"כ שלי יחימוביץ' (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניסנקורן ויחימוביץ' (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל - פלאש 90)

מספירת רוב קולות קלפיות המגורים בבחירות להסתדרות - שהם 27% מכלל הקלפיות - שנערכו אתמול (שלישי) מסתמן שהיו"ר המכהן אבי ניסנקורן ניצח את שלי יחימוביץ' בבחירות לראשות הארגון. מחר בבוקר יפורסמו התוצאות הרשמיות עם ספירת יתר הקלפיות במקומות העבודה, ספירה שתחל היום בצהריים.

"התוצאות בקלפיות המגורים מראות שחברי ההסתדרות בחרו במעשים ולא בדיבורים - 59.07% מול 40.94% זהו ניצחון מוחץ", אמר הבוקר ניסנקורן.

במקביל החלו חילופי האשמות בין הצדדים בטענות לזיופים. מטה יחימוביץ' מסר כי יגיש עתירה לפסילת רשימה של קלפיות והשמיע טענות על "מערכת רמאויות שיטתית בבחירות לראשות ההסתדרות".

במטה ניסנקורן הגיבו כי "עושה רושם שהיא שמה לה למטרה לפגוע בהסתדרות, בוועדי העובדים ובעבודה המאורגנת בישראל וביותר מ-240 אלף בוחרים - כמות המצביעים הגדולה ביותר ב-20 השנים האחרונות. התנהגותה מביכה ומבישה - היא לא מכבדת את רצונם הברור של הבוחרים ומנסה לפגוע בהליך הדמוקרטי דרך השמצות מופרכות".

לפי המטה של יחימוביץ', מקרי "הרמאיויות והזיופים" - כלשונם - כללו "קלפיות שנפרצו; משקיפים שלא הורשו להיכנס לאזור הקלפי; עובדים שקיבלו מעטפות מסומנות עם השם ומספר תעודות הזהות שלהם כדי לעקוב אחר הצבעתם; וכן אנשי מטה ניסנקורן שנכנסו לקלפי ביחד עם עובדים והחתמה מראש של אלפי מעטפות".

מערכת הבחירות להסתדרות הייתה אחת הסוערות שידע הארגון בשנים האחרונות כשיחימוביץ שניסתה להיות האישה הראשונה בראש ההסתדרות הצליחה להציב מאחוריה את סיעת ש"ס וגורמים נוספים והאשימה את ניסנקורן בחיבור לגורמים מושחתים.

45.2 אחוזים מבעלי זכות הבחירה הצביעו, שיעור זה נחשב לשיעור גבוה יחסית, זאת לאחר שבבחירות ב-2012 הצביעו 40%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר