רצח עו"ד יורם חכם

עבריין בכיר - נעצר; חיפושים בנתניה אחר גופה

כמעט עשור לאחר שמטען חבלה התפוצץ מתחת למכוניתו של עו"ג יורם חכם, הודיעה המשטרה כי היא פותחת מחדש את החקירה זאת בשל מידע חדש שנמסר לחוקרים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הרצח של עו"ד חכם (צילום: Roni Schutzer/Flash90)

עבריין בכיר נעצר במסגרת חקירת חיסולו של עו"ד יורם חכם ב-2008, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. זמן קצר קודם לכן הודיעה המשטרה באופן רשמי כי חידשה את חקירת הרצח של עורך הדין.

על פי הדיווח ב-ynet, ההחלטה על חידוש החקירה הגיעה בעקבות מידע חדש שנמסר לחוקרי היחידה לחקירות בינלאומיות.

במקביל לחידוש החקירה, עורכת המשטרה - מאז שעות הבוקר - חיפושים אחר גופתו של מ', עבריין מנתניה, שעקבותיו נעלמו בשנת 2000, ולפי החשד הוא נרצח וגופתו לא נמצאה עד כה.

החיפושים בנתניה (צילום: עדו ארז - ynet)

המשטרה מייחסת - לפי החשד - את רצח עו"ד חכם ורצח העבריין מנתניה, לעבריין שנעצר.

לצד חידוש החקירה הגישה המשטרה בקשה לקבל חומרים ממשפטו של העבריין אסי אבוטבול, שבעבר היה לקוח של חכם וכן חשוד בהזמנת הרצח.

עדיין לא ברור מה המידע החדש שהתקבל, אבל על פי המשטרה קצה חוט ממנו נמצא במשפט שהתנהל נגד אבוטבול ב-2007 בגין ניהול ארגון פשיעה, שבסיומו הורשע בניהול ארגון פשע ובגינו הוא מרצה 17 שנות מאסר. סנגורו באותו תקופה היה עו"ד חכם, וכעת מבקשת המשטרה לקבל את כל ההקלטות של הדיונים באותו משפט.

החיפושים בנתניה (צילום: עדו ארז - ynet)

עו"ד חכם חוסל ביוני 2008 באמצעות מטען חבלה שהוטמן מתחת לג'יפ שבו נסע ברחוב יגאל אלון בתל אביב.

חקירת החיסול חודשה לתקופה קצרה לפני כשנתיים. עם פרוץ חקירת פרשת 512 הפכו החשדות נגד אסי אבוטבול לרשמיים והוא נעצר עם אחרים בחשד למעורבות ברצח. בין היתר נטען אז בבית המשפט שהרקע לחיסול הוא חוב כספי. אבוטבול הכחיש ושוחרר ממעצר בתיק כעבור זמן קצר. המשטרה לא הצליחה בזמנו לגבש כתב אישום בעניין.

"מבחינתנו כל תיק רצח שלא פוענח נמצא בעבודה", כך אמר הבוקר ראש אגף החקירות, ניצב מני יצחקי, על ההתפתחות הדרמטית בפרשת רצח יורם חכם. ניצב יצחקי, שמשתתף בכנס לשכת עורכי הדין באילת, הוסיף: "מדובר בתהליך ארוך של עבודה. כל התיקים שהיו בפרשת 512, כולל התיק הזה, נמצאים בעבודה. אני לא יכול להוסיף כי יש צו שאני דאגתי להוציא".

החיפושים בנתניה (צילום: עדו ארז - ynet)
החיפושים בנתניה (צילום: עדו ארז - ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר