יום ירושלים

הראשון לציון: 'בניגוד לאונסק"ו וכל השטויות - הכותל שלנו'

בישיבת מועצת הרבנות במנהרות הכותל לרגל יום ירושלים, סיפר הראשון לציון הגר"י יוסף על ביקורו הראשון של אביו זצ"ל בכותל והוסיף כי הכינוס הוא הכרזה שהכותל - שלנו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונות: שלומי כהן, פלאש 90 )

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הבוקר (רביעי) ליום ירושלים וקדושת הכותל המערבי השייך מדורי דורות ליהודים. "זו הכרזה שהכותל שייך לעם ישראל, בניגוד לכל מה שאמרו אונסק"ו וכל השטויות האלו. הכותל שייך לעם ישראל", אמר.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית, שהתכנסה במנהרות הכותל לרגל יום ירושלים, סיפר הראשל"צ על ימי המלחמה כשישב עם אביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל במקלט: "אנחנו נמצאים פה בכותל המערבי, ואני זוכר בתקופת המלחמה, ישבנו במקלט במשך כל ימי המלחמה, יחד עם האבא זצוק"ל, ישבו ביחד עם הרב בן ציון אבא שאול, הם למדו יחד מסכת יבמות, כל ירושלים הייתה מופגזת פגזים. היינו בטוחים כשנצא משם הכל ייחרב, הייתה חרדה גדולה מאוד, פחד".

הראשל"צ מברך צנחנים שהשתתפו בשחרור הכותל

הרב הוסיף וסיפר כי "אף אחד לא חשב שנזכה לקבל את הכותל המערבי ומערת המכפלה, ברור שיד ה' היה בדבר. אף אחד לא חשב על זה. גם לא שר הביטחון וראש הממשלה - הם לא רצו את זה. הובילו אותם מלמעלה. ברוך השם שזכינו".

הראשל"צ סיפר על הפעם הראשונה שאביו זצ"ל הגיע לכותל: "אני הייתי יחד עם האבא, כשבאנו לפה בפעם הראשונה לכותל המערבי, אחרי המלחמה. איזו התרגשות הייתה. אחר כך עשו כנס גדול בתל אביב, עם הרבנים ושרי הממשלה, היה מעמד מאוד מרגש, הודיה להקב"ה על כל הניסים והנפלאות".

הראשל"צ ברחבת הכותל, היום

"זו הזדמנות שנודה לקדוש ברוך הוא, נאמר שירה לפניו על כל הניסים והנפלאות שנעשו לנו בתקופה הזו, זכינו בעיקר לכותל המערבי", הוסיף הרב הראשי.

הגר"י יוסף התייחס לעצם כינוס מועצת הרבנות בכותל המערבי והזכיר את החלטת אונסק"ו שהכותל לא שייך לעם היהודי: "זה דבר חשוב שעשה עמיתי, להביא לכאן את המועצת ולהתכנס כאן. זו הכרזה שהכותל שייך לעם ישראל, בניגוד לכל מה שאמרו אונסק"ו וכל השטויות האלו. הכותל שייך לעם ישראל, פה נעקד יצחק אבינו, זו המסורת של עם ישראל אלפי שנים, מי ייקח כל זה מידינו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר