יום ירושלים

הגר"ד לאו: "שום כוח בעולם לא יכול לנתק אותנו מירושלים"

במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית במנהרות הכותל, לרגל יום ירושלים, העביר הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, שוב, את ההחלטה האוסרת על עלייה להר הבית וקרא לשמור על קדושת הכותל המערבי • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונה: שלומי כהן, פלאש 90 )

הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו, העביר בצהריים (רביעי) פעם נוספת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לדורותיה, שליהודים אסור לעלות להר הבית.

במהלך ישיבת מועצת הרבנות, שהתכנסה במנהרות הכותל לרגל יום ירושלים, הקריא הגר"ד לאו את החלטת המועצה עם תוספת חדשה: "ירושלים לא נתקדשה אלא בגלל 'הבית'. בעת הזו, זכינו בעז"ה לראות סימני גאולה, אולם למרות כל הניסים שהקב"ה עשה עמנו, עדיין ישנם עוגמת נפש על מציאות קיימת היום בהר הבית. אשר המציאות כואבת, ובעת האחרונה כמו מערערים על הקשר הבלתי נפסק בין ירושלים לעם ישראל.

"אין אנו נזקקים לגיבוי משום גורם על העובדה שארץ ישראל בכלל וירושלים בפרט היא נשמת חייה של האומה. שום כוח שבעולם לא יכול לנתק את העם ממולדתו ומנשמת חייו.

"המועצה דנה גם בנושא איסור הכניסה להר הבית, הרבנים הראשיים לדורותיהם קבעו באופן חד משמעי שחייבים לשמור על קדושת המקדש. כבר אמר מרן הרב קוק זצ"ל, שקדושת המקדש קיימת גם בזמן הזה.

"אנו חוזרים על ההחלטה פעם נוספת, מתפללים שבמהרה נזכה לעמוד עם משיח צדקנו בקדושה ובטהרה".

הרב הראשי התייחס בהמשך החלטת המועצה למאבק הרפורמים בקדושת הכותל ואמר כי "רחבת הכותל היא מקום קדוש, מקום תפילה. אין לשנות את סדרי התפילה כפי שנקבעו בה לפני חמישים שנה. אין לשנות את המצב הקיים. מועצת הרבנות מחזקת את כל ידי העוסקים במלאכה, את רב הכותל והמקומות הקדושים וכל נציגי הציבור אשר ישמרו על קדושת המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר