מפקד עוצבת אדום

המפקד שהביא להרשעת אלאור אזריה מונה לתא"ל

גיא חזות, עד לא מכבר אלוף משנה שפיקד על חטיבת 'כפיר', עמד בחזית בכל הקשור לתקרית הירי בחברון של אלאור אזריה ואף העיד נגדו בבית המשפט, קודם היום לדרגת תת אלוף (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חזות, עונד את הדרגות הבכירות (צילום: דובר צה"ל)

תת אלוף גיא חזות מונה היום (רביעי) למפקד עוצבת אדום. הוא החליף בתפקידו את תת אלוף רפי מילוא שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס בקרוב לתפקידו החדש כמפקד עוצבת הגליל.

שמו של חזות התפרסם במיוחד בשנה האחרונה, כשהוא ניצב על דוכן העדים בבית הדין הצבאי והפליל בדבריו את החייל אלאור אזריה בהקשר לירי במחבל המנוטרל בחברון, לאחר ההרשעה הקליט אותו האב צ'ארלי כשהוא מציע להם הקלות בעונש תמורת כך שלא יעתרו לבית הדין הגבוה.

ערב היכנסו לתפקיד החדש, דיבר חזות בפני חברי קיבוץ נגבה בדרום ואמר להם בהתייחס להקלטה המביכה ההיא: "אבא של אלאור לא רצה לעזור לו, אלא לבזות אותי".

שמו של חזות מוכר כבר שנים רבות בחוגי הימין, ולא לטובה. בעבר הוא אף הכריז: "אני לא מפחד להיכנס לכפר פלשתיני כמו שאני מפחד להיכנס ליצהר".

עם המפקד היוצא, תא"ל רפי מילוא (צילום: דובר צה"ל)

טקס ההחלפה היום נערך במחנה מצודה הממוקם בסמוך לעיר אילת, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

בדבריו בטקס אמר תת אלוף גיא חזות: "אני מצטרף היום לשורותיכם בהגנה על הנגב והערבה, בגבולה הדרומי של מדינת ישראל. אעשה הכל כדי לממש את האחריות הכבדה שהחל מרגע זה מונחת על כתפי. האוגדה נפרדת היום ממפקד נדיר בצה"ל. צנוע ועניו, חדור שליחות וערכיות למען ביטחונה של מדינת ישראל. רפי- הדוגמה האישית שלך וההתעקשות להציג לי את נקודות החולשה ולא את הישגיך- הם עוצמתך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר