הביקור בישראל

טילרסון: "טראמפ הפעיל לחצים על נתניהו"

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון חשף היום כי בביקורו בישראל, הפעיל הנשיא האמריקני טראמפ לחצים על ראש הממשלה נתניהו לשוב לשולחן המשא ומתן (חדשות, מדיני)

טראמפ ונתניהו, ארכיון (צילום: קובי גדעון פלאש 90 )

מזכיר המדינה של ארצות הברית רקס טילרסון אמר הערב (רביעי) כי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הפעיל לחצים על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ועל יו"ר הרשות הפלסטנית אבו מאזן לקדם את השיחות ולשוב לשולחן המשא ומתן.

בתדרוך לעיתונאים שערך טירלסון במטוס האייר פורס 1, הוסיף טילרסון ואמר: "כולם צריכים להתפשר, הוא הפעיל עליהם לחץ גדול והבהיר להם כמה פעמים במהלך הביקור שהם צריכים לשוב לשיחות ולהתפשר. פתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני יחל מהלך של פתרון למזרח התיכון כולו", דברי טילרסון.

לשאלתו של עיתונאי האם חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים הוא תנאי לכינון יחסים בין ישראל למדינות אחרות ערביות במזרח התיכון, או שניתן לפעול במקביל, אמר טילרסון: "אני חושב שזה תלוי בכל מדינה ומדינה. אך אני לא אדבר בשמם".

נאומו של טראמפ במוזיאון ישראל (צילום: לע"מ)

יצוין כי מחר (חמישי) צפוי להגיע לישראל שליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט כדי לפתח את השיחות בין הישראלים לפלסטינים.

בהודעת הבית הלבן שפורסמה אמש בה סוכם הביקור בין נתניהו לטראמפ, נכתב כי: "שני המנהיגים דנו כיצד ניתן לקדם את המשא ומתן לשלום בין ישראל והפלסטינים. הנשיא טראמפ מאמין שאפשר להגיע לשלום לא רק בין ישראל והפלסטינים אלא בין חלקים רחבים של המזרח התיכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר