ממצלמת הלוחם: חילוץ לכודים מהריסות מבנה

תרחיש של פגיעת טיל במבנה הוא אפשרי בהחלט, וכתוצאה מתרחיש שכזה יכול להיגרם נזק רב, ועשויים להיות פצועים שילכדו מתחת להריסות ויזדקקו לחילוץ. צפו בתרגיל (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

תרחיש של פגיעת טיל במבנה הוא אפשרי בהחלט, וכתוצאה מתרחיש שכזה יכול להיגרם נזק רב, ועשויים להיות פצועים שילכדו מתחת להריסות ויזדקקו לחילוץ.

למצב כזה מתאמנים בכל עת לוחמי ולוחמות חטיבת החילוץ של פיקוד העורף. השבוע מתקיים שבוע מלחמה לגדוד תבור, אחד מארבעת גדודי החטיבה. שבוע המלחמה מסכם תקופת אימון בת חודשיים של הגדוד.

השנה האחרונה הייתה מלאת עשייה עבור הגדוד. בחודש ספטמבר לוחמי הגדוד לקחו חלק בתפעול אירוע קריסת החניון ברמת החייל, ולאחר מכן ביצעו תעסוקה מבצעית באזור יהודה ושומרון. בחודשים אלו ביצעו פעילות מבצעית שוטפת להגנה על בטחון תושבי מדינת ישראל.

שבוע המלחמה, אותו החלו השבוע, מתקיים במוקדים שונים ברחבי הארץ על מנת לתרגל את עבודת גדודי החילוץ בזמן מלחמה רב חזיתית ושואף לבחון מספר מירבי של תרחישי קיצון, מחילוץ ועד אב"כ.

"לתרגיל ישנה חשיבות רבה", מבהיר מפקד גדוד תבור, סא"ל דוד דדון ומוסיף: "לוחמי חטיבת החילוץ עובדים לילות כימים על מנת לפתח ולשפר את יכולות החילוץ, החי"ר והאב"כ בהם הוכשרו. זאת על מנת שיבצעו את עבודתם בצורה המיטבית בעת שידרשו לכך, ויבטיחו הצלת חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר