'סלפי' חזן

נתניהו הורה לבטל את לחיצות ידי השרים

בשל האירועים בביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה הורה למנכ"ל משרד החוץ לפעול לביטול השתתפות השרים בשורת לוחצי הידיים בטקסי קבלת הפנים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אורן חזן)

סלפי אחד יותר מידי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לפעול להוציא את לחיצות הידיים של שרי הממשלה מטקסי קבלת פנים ממלכתיים, זאת כמסקנה מהתקריות והאירועים בטקס קבלת הפנים לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' פרט לסלפי של חזן שהוא רק חבר כנסת וכלל לא היה אמור ללחוץ את ידו של הנשיא, ההנחיה נובעת גם משיקולים נוספים, למשל העובדה שלחיצות הידיים נמשכו הרבה מעבר לזמן המתוכנן ומסרים שהועברו בידי השרים והביכו את נתניהו ואת המשלחת האמריקאית.

טקס לחיצות הידיים על השטיח האדום הגיע בעקבות לחץ שהפעילו במשרד רה"מ על האמריקנים, זאת לאחר שהאמריקנים ביקשו להימנע מכך לחלוטין בטענה כי מדובר בביקור עבודה בלבד וכי טראמפ סובל מהחום. אנשי טראמפ ביקשו כי אירוע קבלת הפנים בשדה התעופה יהיה קצר ככל האפשר, אולם בסופו של דבר נעתרו לבקשה הישראלית.

אחד השרים שספג ביקורת על התנהגותו בטקס הוא שר החינוך נפתלי בנט, שאמר לטראמפ "אתה צריך להיות הנשיא הראשון שמכיר בירושלים". דבריו, שנתפסו תוקפניים כלפי טראמפ, הוציאו משלוותם על פי הדיווח לא רק את מארגני האירוע אלא גם את חברי המשלחת האמריקנית.

ביקורת נוספת נמתחה על העובדה שכמה מבאי האירוע, שהיו אמורים להישאר במקומם בטריבונות הישיבה המיוחדות, הסתננו לשורת מקבלי הפנים עם שרי הממשלה, וחלקם אף מיאנו לעזוב את המקום גם כשאנשי הטקס ממשרד החוץ ביקשו מהם לעשות זאת. על פי הדיווחים, ח"כ חזן אף התיישב במקומו של חתן הנשיא, ג'ארד קושנר וסירב לעזוב אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר