תעלומה בארה"ב

מי הרב שהתיר לאיוונקה טראמפ וג'ארד קושנר לטוס בשבת?

טיסת איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר בשבת, ממשיך להעסיק את כלי התקשורת שמחפשים אחר הרב שהתיר זאת. בנוסף, מועסקים יהודים חוששים כי הדבר יצור תקדים מסוכן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )

טיסתם של בני הזוג איוונקה (יעל) וג'ארד קושנר בפמליית הנשיא טראמפ למסע במזרח התיכון בעיצומה של השבת עוררה סערה רבה בקרב הקהילה היהודית וכלי התקשורת אף סיקרו זאת בהרחבה וציינו כי בני הזוג הנחשבים ליהודים אורתודוקסים קיבלו היתר מרב ששומר על עילום שמו שהעניק להם היתר מיוחד לכך.

בימים האחרונים ערכ מספר כלי תקשורת בארה"ב בדיקה מקיפה כשלטענתם הם עדיין לא הצליחו למצוא את הרב שהתיר לבני הזוג לטוס בשבת.

אתר 'JTA' בדק ומצא כי כל הרבנים הנחשבים למקורבים למשפחה הנשיאותית לא העניקו את ההיתר ההלכתי המדובר.

כך לדוגמא הכחיש הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת 'עדת ישורון' בניו יורק ומי שגייר את איוונקה טראמפ כי נתן אישור לטוס בשבת.

לדברי האתר, גם הרב מרויין הייר, שנאם בטקס ההשבעה של הנשיא טראמפ במדשאות הבית הלבן ונחשב אף הוא למקורב לבני הזוג, לא העניק היתר שכזה.

גם הרב לוי שם טוב מחב"ד, המתגורר בוושינגטון בסמוך למשפחת קושנר, אשר מתפללים בבית הכנסת בו הוא מכהן לא העניק אישור הלכתי שכזה.

כמו כן, הרב שמולי בוטח, הנחשב לאחד הידועים והבולטים ברבני בארה"ב ומזוהה עם ראשי המפלגה הרפובליקנית ומקורב לנשיא טראמפ לא נתן את ההיתר.

יצויין כי כל הרבנים הללו לא גינו מאידך את הנסיעה וביקשו שלא להתייחס.

כלי התקשורת דנים בהרחבה באשר למשמעות היתר פיקוח נפש ועד כמה הוא רחב כאשר גורלה של אומה מונח על כתפי המאזניים ומאידך האם טיסה נחשבת לאיסור הלכתי שכן הטייס שאינו יהודי ממילא טס עם הנוסעים.

במקביל, מעלים העיתונאים טענות של מועסקים יהודים החוששים מפני התקדים שנוצר בכך כאשר המעסיקים שאינם יהודים יבקשו מעתה ואילך מהעובדים היהודים לנסות לקבל היתרים מיוחדים לעבודה בשבת כדוגמת הזוג קושנר.

"השאלה הינה מה תהיה הנהגתם של הזוג בפעמים הבאות ועד כמה ההיתרים הללו ימצאו את דרכם להפוך לשגרה", טוענים העיתונאים כשחלקם מתייחס להיתרים הללו בציניות מה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר