מתקרב לטראמפ

דיווח: ה-FBI פתח בחקירת קשרי ג'ארד קושנר עם הרוסים

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט' החקירה מתקרבת לכיוונו של טראמפ כאשר קושנר הוא היחיד שנמצא כרגע בתפקיד רשמי בבית הלבן מבין אלו שהבולשת חוקרת בנושא הקשרים עם רוסיה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ה-FBI פתח בבדיקת קשריו של ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עם גורמים רוסיים במסגרת חקירת החשדות למעורבות בבחירות לנשיאות. על פי הדיווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט", הבולשת הפדרלית מתמקדת בסדרת פגישות שערך קושנר עם השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק ועם בנקאי נוסף ממוסקבה לאחר הניצחון בבחירות.

המשמעות של חקירתו של קושנר גדולה יותר עבור הבית הלבן מאשר חקירת שני החשודים האחרים, היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ויו"ר מטה הבחירות פול מנפורט, כיוון שקושנר נתפס כדמות המפתח היחידה שממלאת כרגע תפקיד רשמי בבית הלבן.

ב-FBI סירבו להתייחס לשאלות על מקומו של קושנר בפרשה, ואם הוא יוכרז כחשוד בפרשה שמעסיקה את הרשויות מאז היבחרו של טראמפ ואף הביאה לכאורה לפיטוריו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי.

אחד מפרקליטיו של קושנר, ג'יימי גורליק, אמר לוושינגטון פוסט כי היועץ לנשיא מסר לקונגרס מרצונו החופשי מידע על הפגישות שערך, ויעשה זאת שוב אם יעלה בכך צורך. במשרד המשפטים האמריקאי סירבו לאשר או להכחיש את הבדיקה של קושנר.

על פי הדיווח בעיתון, הפגישות והשיחות שנערכו עם הרוסים במהלך חודש דצמבר נקבעו אחרי ניצחונו של טראמפ בבחירות. יצירת קשר עם ממשלות זרות בתקופת המעבר היא דבר שבשגרה, אך דבר הפגישות לא התפרסם בציבור מה שלדעת הבולשת מטיל צל שחור על קושנר והממשל.

קןשנר נפגש עם השגריר בניו יורק יחד עם היועץ לשעבר פלין בתחילת דצמבר, ובהמשך החודש פלין שוחח על פי החשד עם השגריר בעניין הסנקציות שהוטלו על מוסקבה. לאחר שפלין לא דייק בתיאור הפגישה בדיווח שמסר לסגן הנשיא מייק פנס – נאלץ לעזוב את תפקידו בוושינגטון.

באותו החודש פגש קושנר גם את סרגיי גורקוב, יו"ר בנק שנפגע מהסנקציות האמריקניות בשל תמיכתו בבדלנים במזרח אוקראינה.

גורם בכיר לשעבר בקהילת המודיעין בארה"ב אמר כי סוכני ה-FBI עוקבים מקרוב אחר הקשרים של מקורבי טראמפ לרוסים כבר מאז האביב בשנה שעברה, בהם גם פגישותיו של קושנר עם הרוסים במלון ה"מייפלאוור" בוושינגטון, בנוכחותו של התובע הכללי ג'ף סשנס.

בחודש שעבר דווח בניו יורק טיימס כי סיווגו הביטחוני של קושנר ירד בשל הפגישות עם הרוסים, על אף שסנגורו גרס כי מדובר בטעות והבולשת תחזיר את הסיווג לקדמותו. בבית הלבן התעקשו כי לא דבק רבב בפגישותיו של קושנר שמשמש כרגע גם כיועץ של הנשיא בנוגע למזרח התיכון ותהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר