הבחירות להסתדרות

ניסנקורן ניצח, שלי יחימוביץ' לא מוותרת

שעה קלה לפני שבת קודש, הסתיימה ספירת הקולות בבחירות להסתדרות - בצל הטענות לזיופים ואי סדרים - והוכרז כי אבי ניסנקורן ניצח. שלי יחימוביץ', מנגד, לא מוותרת (אקטואליה)

ניסנקורן ויחימוביץ' (צילום: פלאש 90, יונתן זינדל - פלאש 90)

ביום שישי, שעה קלה לפני שבת קודש, הסתיימה ספירת הקולות בבחירות להסתדרות - בצל הטענות לזיופים ואי סדרים - והוכרז כי אבי ניסנקורן נבחר ליו"ר ההסתדרות.

לפי הודעת דובר ועדת הבחירות, למעלה מ-244 אלף בעלי ובעלות זכות בחירה, בהם עובדים וגמלאים, מימשו את זכותם והצביעו. אחוז ההצבעה הסופי עמד על 45.66%, הנחשב לשיעור הצבעה גבוה ביחס למערכות הקודמות.

בתום שקלול התוצאות הסופיות בקלפיות המגורים ובקלפיות שהוצבו במקומות העבודה: יו"ר ההסתדרות הנבחר הוא אבי ניסנקורן שקיבל 62.42% מהקולות, והוביל בפער של למעלה מ-55 אלף קולות מעל ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות.

יו"ר נעמת הנבחרת היא גליה וולוך, המועמדת מטעם אבי ניסנקורן ורשימת עוגנים, שקיבלה 60.9% מקולות הבוחרות.

בבחירות לוועידת ההסתדרות, שבה מיוצגות הסיעות השונות באמצעות 2001 נציגות ונציגים, ההצבעות התפלגו באופן הבא: רשימת עוגנים (ענ) בראשות אבי ניסנקורן – 62.7% מהקולות. רשימת הבית החברתי (שלי) בראשות שלי יחימוביץ' – 37.3% מהקולות.

בתגובה, פרסמה שלי יחימוביץ' את הפוסט הבא: "אני מתנצלת בפני כל מי שחזרתי ואמרתי לו שהבחירות להסתדרות הן חשאיות. שפסיקת בית המשפט המחוזי שומרת על טוהר הבחירות. מי שלא בטח בדברי צדק. מי שאויים ורעד מפחד צדק. מדובר בפרנסה. סליחה.

"ותודה גדולה, חיבוק ואהבה לאמיצים, לנחושים, למי שלא מוכנים לספוג טרור ממוסד. את התיקונים הגדולים אתם אלה שעושים, בשביל האחרים. כעת אנחנו במרוץ לאיסוף ומיון אין סוף העדויות ולגביית התצהירים.

"אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא ראוי ותקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר מערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת מה שבא לו.

"מכירה את הכללים ומכבדת אותם אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד "ברכתי את המנצח". כי הבחירות להסתדרות זה לא מה שאתם מכירים. זו גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח.

"והנורא מכל הוא שאין אצל מי להלין, להתריע, לעצור ולתקן – כי מי שבבחירות נורמליות אמורים להיות הגוף האובייקטיבי שאליו באים – הם שכיריו, נאמניו, שותפיו הפוליטיים והאוכלים מכף ידו של מי ששולט במנגנון, יהיה מי שיהיה. מדהים ומצער איך אפשר להשחית אנשים ולשעבד אותם, וכמה נפלא שלא כולם כאלה.

"שני ערכי יסוד שאני מאמינה בהם נרמסו עד דק: דמוקרטיה, ועבודה מאורגנת. אין לי כוונה לוותר על המאבק עליהם, אלא להיפך. אעשה שקר בנפשי אם אברך את מי ש"נבחר" בצורה כזאת. אמעל באמונם של מנהיגי עובדים ששמו נפשם בכפם ומי כמוני יודע כמה כשיצאו לדרך הזאת. וגם בכל אדם שהלך בתום לב לקלפי ובחר בי, והקלפי שהמעטפה שלו נחה בה נפרצה וזויפה והוכשרה בדיעבד. אמעל גם באמונם של מי שהצביעו לצד השני מתוך פחד. גם להם אני חייבת.

"תודה מיוחדת לכל מי שלא ישנו לילות רצופים, לכו לישון קצת, וקומו רעננים להמשך המאבק שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר