היום בבית הדין

הדיון האחרון בערעור של אלאור אזריה

עו"ד שפטל הגיע הבוקר לדיון אחרון בערעורו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה. שפטל מבקש לבטל את העונש של שנת מאסר וחצי, גם התביעה מערערת על העונש (חדשות, בארץ)

אזריה הבוקר בבית הדין (צילום: מוטי קמחי )

אל בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב הגיע הבוקר (ראשון) החייל היורה מחברון אלאור אזריה לדיון אחרון בערעור שהגיש פרקליטו עו"ד יורם שפטל, על גזר דינו שניתן לו - שנת מאסר וחצי בפועל בגין הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בחודש מרס בשנה שעברה.

אזריה הבוקר בבית הדין (צילום: מתן טורקיה)

התביעה הצבאית דורשת מנגד להחמיר את העונש לשנתיים מאסר וחצי.

עו"ד שפטל פתח את הדיון בטענה המרכזית שלו על חילופי הגרסאות של שני עדי התביעה המרכזיים, רב"ט מ', לוחם שהיה בזירה והמ"פ רס"ן תום נעמן: "למ"פ היו 9 גרסאות ולרב"ט מ' היו 14 גרסאות. הדרך היחידה לנטרל את המחבל בסיטואציה הזו הייתה בירי לראש".

בתחילת הדיון הקשו השופטים על שפטל ושאלו אותו מה יהיו טיעוניו החילופים אם בית המשפט ידחה את הטיעון ויאמץ את גרסת הערכאה הקודמת כי גרסתו של אזריה לא הייתה אמינה. "אף אחד מהחיילים הקצינים והאזרחים החמושים שהיו בזירה לא חשו בסכנת חיים, דרכו את נשקם וירו על המחבל", הקשה השופט סגל על שפטל, השופט השני בהרכב תא"ל במיל' אבי פלד אמר להגנה כי "אינו מבין ואינו מקבל הסבר מדוע אזריה חש ביתר סכנה מעבר לכל הנוכחים בזירה שלא פתחו באש לעבר המחבל.

אזריה יורה במחבל בחברון (צילום: עימאד אבו שמסייה. מתנדב בצלם)

לטענה זו לקח שפטל אסמכתא מפרשת ג'ילאני, אז גם רק שוטר אחד פתח באש לעבר מחבל למרות שכל הנוכחים בזירה לא פתחו באש ויניטרלו מחבל.

כזכור בשנת 2010 לוחם מג"ב בזיאד ג'ילאני ירה במחבל שדרס לוחמי מג"ב במזרח ירושלים. ג'ילאני ירה במחבל מטווח קצר בעודו שוכב על הקרקע. חצי שנה לאחר האירוע החליטו במחלקה לחקירות שוטרים לסגור את תיק החקירה מחוסר ראיות מספיקות.

עוד טען שפטל כי עדות המ"פ זויפה לרעת אזריה. השופט סגל הקשה עליו ושאל: "איך יכול להיות שבנקודה כה מכרעת הוא לא נחקר על כך? שמניחים לו? זו נקודת מפתח קריטית שההגנה מבססת את טיעוניה בערעור". שפטל השיב לטענה זו כי: "עדות המ"פ זויפה באופן הכי מחפיר שיש. גרסתו נהפכה ב-180 מעלות. מחדל שהסנגורים הקודמים לא חקרו את המ"פ על כך. ההימנעות מהחקירה הנגדית אין בה להסיר את הספקות מעדותו הבלתי הנסבלת".

בנוסף דחו השופטים את טענתו של שפטל והבהירו כי אין כל קשר בין שחרור למעצר פתוח לבין קבלת טענות הסנגוריה.
כאמור הדיון בעניינו של אזריה עדיין נמשך, אזריה מערער על פסק הדין של שנת מאסר וחצי שנגזרה עליו.

אזריה הוקר בבית הדין עם הוריו (צילום: מוטי קמחי)
אזריה הבוקר עם עו"ד שפטל בבית הדין (צילום: מוטי קמחי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר