בדיקת רוק פשוטה תקבע "מיהו יהודי"

במכון פועה מבקשים לקדם פריצת דרך מדעית ולקבוע על פי בדיקת רוק אם הנבדק יהודי על פי ההלכה. כיום בישראל יותר מ-400 אלף אזרחים שיהדותם מוטלת בספק (חדשות, בארץ)

מעבדה, ארכיון (צילום: שאטר סטוק )

מומחים לגנטיקה והלכה העוסקים בחקר הגן היהודי סבורים כי הם בדרך לפריצת דרך בכל הקשור לעולם הגיור, לטענתם ניתן להוכיח את היהדות באופן שיהיה לו תוקף הלכתי.

לדברי הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה" ואב בית הדין "גזית" בירושלים, ניתן יהיה לברר יהדותו של אדם באמצעות בדיקת רוק פשוטה.

בכולל ארץ חמדה מגבשים כעת תשובה לרבנות הראשית לישראל ולפיה כל מי שנושא את ה'גן היהודי' יוכל להתקבל אל הדת היהודית מבלי לעבור את הליך הגיור. בתשובה מפורטת פריצת הדרך המדעית הטוענת כי מי שנמצא בגופו הגן היהודי נחשב ליהודי על פי ההלכה.

כיום רבים מעולי חבר העמים לשעבר המבקשים להינשא כדת משה וישראל ואין ברשותם אילן יוחסין או תעודות המוכיחות את יהדותם מתבקשים להוכיח את יהדותם.

הרב דב פופר, המכהן כיועץ בתחום הגנטיקה למכון פוע"ה מסביר כי: "בשנים האחרונות עוסקים בארץ ובעולם בדי-אן-איי המיטוכונדרי - שנמצא בסביבת התא - שמקורו מהאמא בלבד ומועבר הלאה על ידי בנותיה בלבד, וניתן לבדוק את הימצאות הגן על ידי בדיקת דם או דגימת רוק פשוטה".

עוד מציין הרב פפר כי: "כשרואים שלאדם יש את הגן המיטוכונדרי, הדבר מהווה נדבך משמעותי בסל ההוכחות ליהדותו".
המחקר עשוי להביא פתרון ליותר מ-400 אלף אזרחים בישראל שיהדותם מוטלת בספק, מאחר ולא הצליחו להוכיח את יהדותם והימצאות הגן יוכיח את מעמדם לכאן או לכאן.

במכון פועה מציינים כי הדבר לא יהיה מעשי אם לא יאושר על ידי מועצת הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר