בעקבות ארה"ב

מכון התקנים בודק: הספינר - משחק מסוכן?

נפתחה בדיקה רשמית בישראל, להערכת מידת המסוכנות של משחק הספינר הפופולרי, אליו התמכרו ילדי ישראל מכל המגזרים. שני מקרי פציעות הספיקו לארה"ב כדי להזהיר מפניו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ספינרים (צילום: All3DP)

לאחר שהרשות להגנת הצרכן האמריקנית פרסמה אמש הודעה ובה המלצה להורים שלא לקנות לילדיהם ספינר, מודיע היום (שני) גם מכון התקנים הישראלי כי הוא בודק את הצעצוע הפופולרי ואת התאמתו לתקן הישראלי המחייב.

הצעד האמריקני ננקט בעקבות שני מקרים בהם ילדים בלעו חלקים מהספינר, אך במכון התקנים מבהירים כי "הספינר נבדק כפי שנבדקים כל שאר הצעצועים הנמכרים בארץ".

"בדיקות בטיחות הצעצועים באות להבטיח כי ילדים המשחקים בצורה סבירה עם הצעצוע יהיו מוגנים מפני סכנות כמו רעילות, חנק, פינות חדות ועוד. התקן לא מוריד מאחריות ההורים, שצריכים לשים לב לאזהרות היצרן בנוגע לגיל המומלץ. צעצועים שנמצאו לא תקינים בבדיקה של מכון התקנים, נפסלים ולא משוחררים לשיווק. הפיקוח בשווקים נתון בידי משרד הכלכלה והתעשייה", מסתיימת הודעת מכון התקנים.

תורי ענק בחנויות הצעצועים בריכוזים החרדים בעקבות שיגעון הספינר (צילום: יעקב כהן)

לעומת ישראל, ההודעה הרשמית של מכון התקנים בארה"ב חריפה בהרבה: "אנו ממליצים להורים להרחיק את הצעצוע המדובר מילדים שיכולים להיחנק מחלקים קטנים - יש להזהיר ילדים גדולים שלא להכניס את המשחק לפה", נאמר בה.

כאמור, לבדיקה האמריקנית קדמו שני מקרים לא נעימים: במדינת אורגון בלע ילד בן 5 גם כן חלק מהמשחק והובהל לבית החולים לאחר שנחנק, ובטקסס נאלצה ילדה בת 10 נאלצה לעבור ניתוח לאחר שבלעה חלק מהספינר עמו שיחקה.

ובישראל: לפני כשבועיים הובהל ילד כבן 13.5 מראשון לציון לניתוח בבית החולים לאחר שחתיכה של הצעצוע ניתקה ממנו ונתקעה על אצבעו באופן שלא היה ניתן להסיר אותה.

הפציעה התרחשה כשהילד שיחק עם הצעצוע ויצאה ממנו חתיכה הדומה לטבעת, אותה הילד ענד על אצבעו האמצעית. כשהוא ניסה להסיר אותה מאצבעו הכואבת, גילה הילד כי זה בלתי אפשרי. כשההורים שבו הביתה, וראו שהאצבע התנפחה מאוד והכחילה, הם לקחו אותו לבית החולים, שם הוסרה ממנו הטבעת בניתוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר