תיעוד מפתיע

צפו: הכנסת ספר תורה ושירים חסידיים בבית הספר החילוני

בית הספר הירושלמי 'חוות הנוער הציוני' שהוקם ע"י המפלגה הפרוגרסיבית אירח לראשונה בתולדותיו הכנסת ספר תורה. להקת בית הספר הפתיעה עם שירים חסידיים • צפו (חדשות)

(צילום וידאו: שניאור שיף; צילום תמונות: יחזקאל איטקין)

בית הספר הירושלמי הוותיק 'חוות הנוער הציוני' שהוקם על ידי המפלגה הפרוגסיבית בישראל אירח אתמול (ראשון) לראשונה בתולדותיו הכנסת ספר תורה. להקת בית הספר המורכבת מתלמידים מוכשרים בתחום המוזיקלי הפתיעה וריגשה את המשתתפים בשורה של שירים חסידיים, תוך ששאר תלמידי בית הספר מצטרפים לאחדים מהם.

הלהקה, אשר מורכבת משני זמרים - תלמיד עולה מאוקראינה ותלמיד ישראלי - נגני גיטרות, תופים, ועוד, ביצעה בפני המשתתפים, בין היתר, את השירים "אם אשכחך" ו"והיא שעמדה".

המפלגה הפרוגרסיבית פעלה בישראל החל משנות ה-50 ועד לשנות ה-80 המאוחרות - חבריה דגלו בחופש דת, ובפלורליזם. 'חוות הנוער הציוני' הוקמה כבית הספר קולט עלייה ועד להיום לומדים בו עולים מצרפת, אוקראינה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד. בית הספר נחשב לאחד מבתי הספר החילוניים הטובים בירושלים.

ספר התורה נכתב על ידי למעלה מ-300 אלף מעשים טובים של יהודים מהארץ ומהעולם אשר דווחו ליוזמיו וזיכו את מבצעיהם באות לזכותם. בהכנסת ספר התורה בבית הספר, אשר הופקה על ידי חברת פליישמן הפקות, השתתפו מאות תלמידי בית הספר ואף כתבו בו את האותיות האחרונות.

הרב הראשי לישראל לשעבר וכיום רבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, השתתף אף הוא בהכנסת ספר התורה. הרב עמאר ציין בדבריו כי "הגמרא מספרת שהדרך להינצל מהקשיים המתלווים לביאתו של המשיח היא חיבור של לימוד תורה עם גמילות חסדים. אך כיצד ניתן לחבר את שני הדברים האלה יחד? ספר התורה הנוכחי הוא התשובה. ספר תורה שנכתב כולו על ידי מעשים טובים. אתם, ילדים, זכיתם שכתיבתו מסתיימת דווקא בבית הספר שלכם. זהו מסר עבורכם להרבות בתורה ובגמילות חסדים".

מנהל בית הספר, מר דני חיים, ציין בדבריו כי "כבית ספר שמחבר בין עולים ממדינות שונות החלטנו להתמקד בזהות הבסיסית המשותפת של כולנו, הזהות היהודית. זהות יהודית על כל גווניה. ישנם פה אנשים עם כיפה שחורה, סרוגה, לבנה, וללא כיפה בכלל. החלטנו לדבר על הזהות היהודית, מתוך כבוד הדדי לכולם, תוך מתן מקום להסכמה וגם למחלוקת".

פרויקט ירושלים50, במסגרתו נכתב ספר התורה של המעשים הטובים, הינו פרי יוזמתה של קרן 'אפיקים' בראשות הרב רפאל באטלר, בשיתוף עם יוזמת 'אורות' בראשות הרב יהודה פולישוק - הפעילים בתחום עידוד החינוך היהודי בישראל ובעולם. הרב יהודה פולישוק, המשמש גם כמנכ"ל קרן חרו"ת, מציין כי "התורה שייכת לכל עם ישראל. תפקידנו בעת הזו להנגיש את התורה ולתת לכל חלקי העם תחושת שייכות שאבדה לצערנו בשנים האחרונות".

לאור העובדה שכתיבת ספר התורה התבצעה על ידי מעשים טובים החליטו באטלר ופולישוק לערוך חלק מחגיגות סיום הכתיבה שלו בארגוני חסד, כמו יד אליעזר וזק"א, כאשר ספר התורה עתיד להיות מוכנס לבסוף לפרוייקט החסד של זק"א בבתי אבלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר