ניצחון משפטי

נתונים מקווי התוכן של 'ימות המשיח' לא ישמשו את המשטרה

'ימות המשיח', שבבעלותה קווי הנייעס של 'הפלג הירושלמי', רושמת ניצחון על משטרת ישראל שתכננה להשתמש משפטית בתוכן הרב שנלקח על ידה מקווי החברה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אברהם טריגר, מפעיל 'קו במערכה' (צילום: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי-מרכז קיבל אחר הצהרים (שני) את ערר חברת 'ימות המשיח' על צו העברת הנתונים שניתן כנגדה במסגרת פרשת ההטרדות של פעילים מ'הפלג הירושלמי'.

כזכור, לפני מספר שבועות נעצרו 28 מאנשי הפלג הירושלמי בחשד לעבירות שונות הכוללות בין השאר חשד להטרדה וסחיטה באיומים. עם מעצרם, פנתה המשטרה לבית משפט השלום בראשון לציון וביקשה הוצאת צו נגד חברת ימות המשיח המספקת קווי תוכן לאנשי 'הפלג הירושלמי' - כולל הקו 'במערכה' של החשוד אברהם טריגר.

תחילה טענה המשטרה כי חלק מהעבירות נעברו באמצעות אותם קווים ולכן יש צורך בהעברת חומרים מקווים רבים בכדי להמשיך את החקירה, ואכן השופט עמית מיכלס נתן את הצו לבקשת המשטרה, בדיון במעמד המשטרה בלבד.

גם כאשר פנתה החברה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר וביקשה לבטל את הצו הגורף ולקיים דיון במעמד שני הצדדים, דחה השופט בקשה זו וקבע כי לא ברור לו מכוח מה היא מוגשת.

אלא שעל החלטה זו הוגש ערר לבית המשפט המחוזי. זה נתן צו עיכוב ביצוע ל'צו העברת הנתונים', מה שהוביל את המשטרה שלא אהבה את הערר, להשתמש בצו חדש שאפשר לה לתפוס את אותם המסמכים שהתבקשו בצו הישן.

היום, בדיון שהתקיים בביהמ"ש מחוזי-מרכז, טען בן גביר כי יש לקבל את הערר: "לא ייתכן שהמשטרה תפגע בפרטיות לקוחות החברה ותבקש נתונים רבים, שעה שמדובר במספר קווים מצומצם מאוד שבאמצעותם לכאורה נעברו עבירות", הוא טען בהתייחס לעובדה כי חברה זו מתפעלת קווים רבים נוספים שאינם קשורים ל'פלג'.

ואכן, כאמור, השופטת נאוה בכור קיבלה את הערר וקבעה בין היתר: "אין ספק כי הצו שניתן על ידי כב' השו' מיכליס הינו גורף בכל קנה מידה ועלול לקום נזק של ממש לעוררת בהותרתו על כנו בהיקפו הנוכחי".

מחברת 'ימות המשיח' נמסר: "ימות המשיח שמחה להמשיך ולתת שרות ללקוחותיה ולהגן עליהם גם בבתי המשפט מהתנהלות בריונית של משטרת ישראל, פעילות החברה הייתה מאז ומעולם בדרך חוקית וגלויה. החברה תמשיך להיאבק למען לקוחותיה ולשמור על פרטיותם. טוב עשה בית המשפט המחוזי שקבע כי הצו הינו גורף בכל קנה מידה, והותרת הצו על כנו עשויה לגרום נזק של ממש, דידן נצח".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "טוב עשתה השופטת בכור שקבעה כי הצו לא נכון. כאשר פלוני מבצע עבירה באמצעות קו טלפון של בזק המשטרה לא פונה לבית המשפט ומבקשת צו לתפוס את כל הנתונים של חברת בזק ואין שום סיבה שהמקרה הזה יהיה שונה. התנהלות המשטרה חמורה ואני שמח שביהמ"ש עצר התנהלות זו והעמיד המשטרה על מקומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר