רוב המאושפזים - פלסטינים

המשבר ב'הדסה': ילדים חרדים חולי סרטן לא מופנים לבי"ח

המנכ"ל הציג רופאים חדשים שיאיישו את המחלקה ההמטואונקולוגית, אך מתברר כי הם מוגדרים כמשתילים בלבד. ל"כיכר השבת" נודע עוד, כי רוב הילדים שנותרו במחלקה - פלסטינים (בריאות)

ילד חרדי החולה בסרטן (צילום: באדיבות המצלם)

מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' זאב רוטשטיין, כינס בתחילת השבוע מסיבת עיתונאים בה הציג את הרופאים החדשים שיוכנסו למחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים, במקומם של הרופאים שהתפטרו מתפקידם לפני כשלושה חודשים וביום ראשון הקרוב יסיימו בפועל את עבודתם בבית החולים.

עם זאת, מסתבר שבבשורה של פרופ' רוטשטיין אין ממש, שכל הרופאים שיובאו לבית החולים עוסקים בהשתלות, ולא בטיפול בסרטן דוגמת טיפולים כימותרפיים, ועם כניסת התפטרות הרופאים לתוקף במחלקה יחסרו רופאים העוסקים בטיפול שגרתי בסרטן, על סוגיו השונים.

המומחים שיגיעו להדסה הם ד"ר גל גולדשטיין ופרופ' יוסי לאבר - שניהם משתילים במקצועם. פרופ' לאבר עבד במשרות ניהול בכירות בשנים 2008-2016 ואז פרש. כיום הוא חוזר מפרישה. מלבד זאת תעבוד בחצי משרה ד"ר ציפי קורנפלד, המטולוגית שהיתה בקופה בשנים האחרונות. זה הצוות שאמור להחליף 6 מומחים בסרטני דם, גידולים מוצקים, גידולי מוח כבד וכליות.

בכך יקבלו הילדים חולי הסרטן בירושלים רופאים מומחים משיבא, שיתחלפו ביניהם כל כמה ימים. בנוסף אליהם, יפעלו במחלקה רופאים ממחלקת ילדים בבית החולים הדסה - שלא עברו הכשרה באונקולוגיה.

כיום מבוצעים בבית החולים הדסה השתלות מח עצם ל-10-12 ילדים מירושלים בשנה, ומטופלים בו כ-160 ילדים ירושלמים חדשים מידי שנה, הלוקים בסרטן על סוגיו השונים. כמו כן, כ-350 ילדים מקבלים טיפול רפואי במשך השנה בבית החולים.

הצעד של רוטשטיין להבאת עוד רופאים משתילים, רק מחזק את טענת מתנגדיו - הורי הילדים החולים - כי מעשיו הם לשם חיזוק התיירות הרפואית בבית החולים המגדילה את קופת המזומנים במקום, ולא הדאגה לילדים החולים.

יצוין, כי מרבית הילדים שנותרו מטופלים במחלקה ולא עזבו כבר לבתי חולים אחרים, הם ילדים פלסטינים שאין באפשרותם להחליף בית חולים. זאת ועוד, בחודש וחצי האחרונים לא אושפז במחלקה אף ילד מהמגזר החרדי, מאחר ועסקנים לא ממליצים להורים החרדים לשלוח את ילדיהם לבית החולים הדסה, בשל החשש כי לא יקבלו טיפול ראוי, והם מופנים לטיפול בבתי חולים אחרים.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה: "בתחילת השבוע הציגו מנכ״ל הדסה ומנכ״ל משרד הבריאות את מתווה הפעולה במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים, אשר תמשיך לפעול באופן מלא ומקצועי ותאפשר רצף טיפולי עבור הילדים המטופלים בה. על פי המתווה, תחת מנהל המחלקה החדש ד"ר גל גולדשטיין, יפעלו החל מיום ראשון רופאים נוספים מומחי המטו-אונקולגיה ילדים בעלי שם עולמי, אשר יעבדו בקביעות במחלקה. אל אלו יצטרפו מומחים מובילים בתחום, המגיעים מבית החולים שיבא, אשר יסייעו למחלקה כל עוד יהיה בכך צורך. בנוסף, בספטמבר ובנובמבר מצטרפים מומחים נוספים בהמטו-אונקולוגיה ילדים. לכל ילד שייקלט במחלקה ינתן מענה מלא וטיפול רפואי מן המובילים בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר