מנמיך ציפיות

נתניהו: "אין לנו צ'ק פתוח במישור המדיני"

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד ליחסים עם הממשל האמריקאי בכל הנוגע לתהליך המדיני עם הפלסטינים ואמר כי אמנם יש הבנה אך רחוקה מאד מ"צ'ק פתוח" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו היום בישיבת סיעת הליכוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בישיבת סיעת הליכוד ליחסים עם ארה"ב על רקע ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בארץ בשבוע שעבר ולתהליך המדיני. "אין לנו צ'ק פתוח במישור המדיני", אמר נתניהו בישיבה והוסיף: "אנחנו מדינה ריבונית ויכולים להחליט ולהצהיר הרבה דברים. זה נכון שיש יחס חם ויש הבנה רבה מאוד לעמדות שלנו, אבל צ'ק פתוח? זה רחוק מלהיות המציאות".

ראש הממשלה הוסיף: "לכן אנחנו נדרשים לפעול כאן בתבונה רבה וגם באחריות - אנחנו זקוקים לזה במיוחד עכשיו. שמעתם את הנשיא טראמפ. הוא בא לכאן, עשה דברים חשובים מאוד ונגע בנימי הנפש, אבל גם אמר שהוא מאמין שאבו מאזן רוצה בשלום, ושאני רוצה בשלום. הוא גם אמר שהוא מאמין שאפשר וצריך להגיע להסכם".

נתניהו התייחס לגורם שלדבריו מונע את השלום כשהוא מזדהה עם דבריו של טראמפ ברמאללה בנושא. "יש דבר אחד יסודי שאני אומר כל הזמן - הסיבה שאין הסכם זה משום שהם מחנכים את הילדים שלהם, דורות על דורות, שלא תהיה מדינת ישראל בגבולות כאלה ואחרים", אמר ראש הממשלה. "לכן, הדרך היחידה להבטיח את עתידנו זה שאנחנו נשלוט בביטחון. זו העמדה שלנו והיא נאמרה בצורה החדה ביותר. יש עדיין, הייתי אומר, חד משמעית, רצון ואפילו ניסיון להגיע להסכם מתוך אמונה שהפלסטינים לא מוכנים לוותר על הרצון שלהם לחסל את מדינת ישראל בשלבים, באבחה, לאורך זמן. זה לא חשוב. אני אומר לכם את זה כי אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אני צריך להתמודד עם זה".

באשר להסכם הסיוע הביטחוני עם האמריקנים שגדל בשבוע האחרון הוסיף ראש הממשלה: "קיבלנו תוספת לסיוע הביטחוני בגובה של כ-300 מיליון שקל. על פי הסכם הסיוע הביטחוני עם ארה"ב, אם הקונגרס מאשר תוספת תקציב וגם הממשל מאשר אותו, אין צורך להחזיר את התוספת".

נתניהו התייחס גם לנושא התמיכה בטרור וסיפר, "לפני כמה ימים פנינו לממשלת נורבגיה וביקשנו ממנה למשוך סיוע שהעבירה לארגון נשים על שם דלאל מוגרבי - מחבלת שהשתתפה ברצח של עשרות ישראלים, ביניהם ילדים. אני מודה לשר החוץ של נורבגיה, בורגה ברנדה, שעשה בדיוק את זה - וטוב שעשה. פנינו גם לאו״ם ואני מודה למזכ״ל האו״ם על כך שהחליט לנתק את היחסים עם הארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר