"משטרת ישראל מחפשת אותך"

מפתיע: כינוס המחאה של 'הפלג' - בשטח של עיריית י-ם

בירושלים ייערך הערב כנס מחאה של 'הפלג' על מעצרם של בכיריו, תחת הכותרת - "עת לדבר", וזאת על פני שטח עירוני של עיריית ירושלים, שטוענת כי אינה אחראית לתכנים או לנושאים שיועלו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההכנות לכינוס, בשטח העירייה (צילום: באדיבות המצלם)

הערב (חמישי) צפוי להתקיים בירושלים כינוס מיוחד של 'הפלג הירושלמי' שייערך תחת הכותרת "עת לדבר" - עוצרים את ניסיונות ההשתקה.

לדברי גורמים בפלג הירושלמי, מדובר בכינוס מחאה ותגובה לגל המעצרים שהתרחש לפני כחודש של בכירי 'הפלג' וראשי עיתון 'הפלס' בהם העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב.

הדוברים בכינוס צפויים להתמקד הן במחאה כנגד הפרקליטות ומשטרת ישראל המתנכלים להם - לטענתם - בשל ההפגנות נגד הגיוס ונגד ה"מיינסטרים הליטאי" שמתנגד לעצם קיומם תוך התעלמות התקשורת החרדית הממסדית מגל המעצרים.

במודעות וכרוזים שהופצו ברחבי ירושלים נכתב: "משטרת ישראל מחפשת אותך לחקירה, אתה עצור!, כשהשתלטו על העיתון והדיחו את רבני הוועדה הרוחנית, גזלו אותך. כשהחרימו את העיתון החדש ואיימו על מפרסמים, החרימו אותך. כשהיכו מכות רצח את שלוחך - הרב העורך, היכו אותך. כשאיימו על חברת ההפצה לילה לפני ההדפסה, חסמו אותך. כשגנבו אלפי עותקים כשחמסו מאלפי תיבות דואר, שדדו אותך. כשעצרו את העורכים ההנהלה וועד הידידים באישון לילה, עצרו אותך".

"הם חוקרים אותם אבל רוצים לעצור אותך", נכתב במודעה, "יש להם מטרה אחת, להשתיק את כל מי שמפריע לתהליך החינוך המחדש! לפני ששמים לך אזיקים על הידיים ומחסום על הפה, אם יש לך משהו לומר להגנתך - אמור!".

באופן מפתיע, הכינוס הפעם לא יתקיים ברחובה של עיר אלא במגרש עירוני ענק בשכונת רמת אשכול, מגרש ששימש בעבר את 'הפועל ירושלים', כאשר האירוע עצמו נערך באישורה של עיריית ירושלים שהקצתה לשם כך את המגרש.

גורמים חרדיים בעירייה הביעו פליאה על כך שעיריית ירושלים בעצם פורשת את חסותה לאירוע שכזה באמצעות נתינת אישור לעריכתו בשטח עירוני. "קשה להבין כיצד עיריית ירושלים מאשרת לקיים בשטח עירוני כינוס נגד המשטרה ובעצם כינוס נגד המדינה", אומרים אותם גורמים. "האם שלימות הקואליציה של ניר ברקת, בה חברה סיעת 'בני תורה' של 'הפלג', חשובה יותר?", הם תוהים.

מעיריית ירושלים נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "הוגשה בקשה לקיום כינוס פרטי במקום. כבכל אירוע בעיר ירושלים, העירייה בוחנת אם המארגנים עומדים בכל הוראות החוק וכללי הבטיחות בטרם יינתן אישור לקיומו. המארגנים נדרשים לקבל גם את אישור המשטרה. כמובן שהעירייה אינה אחראית לתכנים או לנושאים שיועלו בכנס".

מדוברות המשטרה נמסר כי "בגין האירוע לא התקבלה במשטרה או אושרה כל פניה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר