סערה בארה"ב

הצטלמה עם "ראשו של טראמפ" ופוטרה

הקומיקאית האמריקאית קתי גריפין הצטלמה לסרטון מחאה כשהיא אוחזת ב"ראש כרות" של הנשיא טראמפ. בעקבות הסערה פוטרה גריפין מה-CNN וממקומות נוספים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

רשת הטלוויזיה האמריקנית CNN הודיעה אמש (רביעי) כי הקומיקאית קתי גריפין שהצטלמה כשבידה "ראשו הכרות" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תפוטר מעבודתה ולא תנחה את תוכנית ערב השנה, שאותה הגישה מדי 31 בדצמבר בעשר השנים האחרונות עם העיתונאי אנדרסון קופר.

קופר עצמו התייחס למעשיה של גריפין בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני מזועזע מהתמונה שקתי גריפין לקחה בה חלק. היא מגעילה".

התמונה הייתה חלק מסרטון אותו פרסמה גריפין, ותיארה אותו כהצהרה אמנותית הלועגת לטראמפ כמפקד העליון של צבא ארה"ב. הסרטון גרם לזעזוע רב בארה"ב, ותגובות רבות ברשת קראו לאסור את גריפין בעקבותיו. הקומיקאית מצדה התנצלה כמה פעמים מאז. "אני מתנצלת בכנות. הלכתי רחוק מדי. הדימוי הזה מטריד מדי, ואני מבינה איך הוא פגע באנשים", אמרה בסרטון שפרסמה אם כי מתברר כי בעבורה זה מאוחר מידי.

ההדחה מהגשת התוכנית השנתית ב-CNN אינה הפגיעה היחידה בפרנסה של הקומיקאית בת ה-56: חברת "סקוואטי פוטי", המעצבת מוצרים לחדרי אמבט, הכריזה על סיום ההתקשרות עם גריפין, חודש בלבד אחרי שחתמה כפרזנטורית שלה. "היינו המומים ומאוכזבים מהתמונה שגברת גריפין שיתפה היום", כתב מנכ"ל החברה בובי אדוארדס. "היא הייתה מאוד לא הולמת ומנוגדת לערכים של החברה".

גריפין ובובת הראש הכרות (צילום: מתוך ynet)

מיד אחרי פרסום הסרטון הגיב טראמפ עצמו: "קתי גריפין צריכה להתבייש בעצמה. ילדיי, במיוחד בארון, בני בן ה-11, מתקשים להתמודד עם זה. חולני!".

גם בנו הגדול של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור הביע את מחאתו על הסרטון ואמר עוד לפני הודעת ה-CNN כי הוא מצפה מהרשת לפטר את הקומיקאית מתפקידה.

הגברת הראשונה של ארה"ב, מלניה טראמפ, הביעה זעזוע מהסרטון של גריפין והטילה ספק בשפיותה. "כאם, כרעיה וכאדם – התמונה הזו מטרידה מאוד את מנוחתי", אמרה. "כשמביאים בחשבון כמה ממעשי הזוועה שמתחוללים כיום בעולם, תמונה כזו היא מעשה פשוט שגוי, והיא גורמת לך לתהות בנוגע למצבו הנפשי של האדם האחראי לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר