"הסתה חמורה"

המשטרה חוקרת פשקוויל הקורא לרצח חיילים ומפקדים

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות פשקוויל אנונימי שהופץ, ככל הנראה בערב החג, בו נכתב כי "מותר לך להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפשקוויל (באדיבות המצלם)

המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד מפיצי פשקוויל הקורא להרוג קציני צבא ומגייסים חרדים, זאת למרות שמדובר בפשקוויל אנונימי שההערכה הינה כי מפיציו ביקשו לפגוע דווקא במתנגדי הגיוס.

בהודעת המשטרה נכתב כי "עם קבלת המידע אודות הפצת הפשקוויל פנתה המשטרה לפרקליטות המדינה לשם פתיחה בחקירה בגין הסתה לאלימות".

לדברי המשטרה: "עם קבלת האישור לפתיחה בחקירה כאמור ובשל חומרת הדברים שנכתבו ופורסמו הטיל מפקד מחוז ירושלים את החקירה על היחידה המרכזית".

כאמור, ההערכה היא כי מדובר בפשקוויל שנועד להזיק לקמפיין של מתנגדי הגיוס ולהציגם כקיצוניים הרבה יותר מהמותר.

במודעה נכתב בין היתר: "אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך ואתה צריך לעשות את הפעולות הבאות: לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך ולזכות אותה בייהרג ובל יעבור, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר".

מדובר צה"ל נמסר: "קריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום. צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחוייבות לבטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא כל מורא ופחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר