המשטרה: תשתית ראייתית נגד ראש עיריית צפת אילן שוחט

יחידת להב 433 של המשטרה הודיעה על סיום החקירה בעניינו של ראש עיריית צפת אילן שוחט ועוזרו גילי אדלר, בחשד לעבירות קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים (חדשות)

אילן שוחט, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי סיימה את החקירה בעניינו של ראש עיריית צפת אילן שוחט ועוזרו גילי אדלר. בסיומה הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד ראש העיר ועוזרו ותיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

במסגרת החקירה נחקרו ביחידת להב (433) עשרות מעורבים, חלקם באזהרה, החקירה החלה בעקבות חשד לפיו ראש העירייה ועוזרו סייעו לקידום ענייניו של אחד הקבלנים בתמורה להנחות שקיבלו מקבלנים שונים בבניית בתיהם הפרטיים. על פי חשד נוסף, ראש העירייה הבטיח ונתן לאחרים תמורה על שהצביעו עבורו בבחירות בשנת 2013.

החקירה בעניינו של ראש העירייה עסקה בחשד לביצוע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות של שוחד בחירות לפי חוק רשויות מקומיות.

החקירה בעניינו של עוזרו של ראש העירייה עסקה בחשד לביצוע עבירות קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים.

בתגובה, אמר ראש העיר שוחט כי "המשטרה אינה מחליטה על הגשת כתב אישום ויש להניח לפרקליטות לעבור על החומר ולקבל החלטה ללא לחצים חיצוניים דרך הודעות לתקשורת.

"אני בטוח שלאחר עיון בחומרי החקירה יימצא בפרקליטות כי לא נפל דופי במעשיי. אני יודע היטב כי מה שהוצג בפני במהלך החקירה אינו מתיישב עם הודעת המשטרה. ההד התקשורתי שיצרה המשטרה בהליך המעצר לא מותיר לה ברירה והיא מחוייבת להעביר המלצה, אפילו אם חומר הראיות לא מצדיק זאת ואומר אחרת. אני רגוע ושקט ואמתין בסבלנות לסיום ההליך שייגמר ללא הגשת כתב אישום".

תחילתה של הפרשה לפני כארבעה חודשים אז נעצרו ראש העיר ועוזרו, העבירות שיוחסו להם הן: גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, הדחה בחקירה, נתינת שוחד בחירות, הבטחת עבודה לבוחר, השמטת הכנסה במזיד, שימוש במרמה או תחבולה, שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים. כאמור, שוחט מכחיש את החשדות.

במהלך הדיון להארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי מדובר בשש פרשות שונות, הראשונה מלפני כמה שנים והמאוחרת היא מהחודשים האחרונים. באשר ללקיחת השוחד אמר נציג המשטרה כי מדובר בפרשה מהחודשים האחרונים. לדבריו, התנהלה חקירה סמויה במשך זמן רב וכעת שהיא הפכה לגלויה לא ניתן להמשיך בה ללא מעצרו. בהמשך, אמר כי היקף השוחד הוא עשרות עד מאות אלפי שקלים בכסף ושווה כסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר