מקיים את הבטחת הבחירות

טראמפ ביטל את חתימת ארה"ב על הסכם פריז

הנשיא האמריקני הודיע הערב על ביטול החתימה האמריקנית על הסכם פריז, "ההסכם לא על האקלים אלא על מדינות שמקבלות מאיתנו סיוע של מיליארדי דולרים (חדשות, בעולם)

הנשיא טראמפ, ארכיון (צילום: מתוך טוויטר הבית הלבן )

נשיא ארצות הברית דונלאד טראמפ כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בהה הודיע על ביטול חתימתה של ארה"ב על הסכם האקלים שכונה הסכם פריז, ונחתם לפני כשנתיים בזמן כהונתו של הנשיא ברק אובמה.

בפתח דבריו התייחס הנשיא למאמצי הממשל האמריקני לכונן הסכם שלום בישראל ואמר: "הממשל עובד חזק כדי להשיג שלום במזרח התיכון בין ישראל לפלסטינים".

בהמשך דבריו התייחס טראמפ להסכם ואמר: "ארה"ב תפרוש מההסכם במטרה למלא את חובתי להגן על אמריקה ואזרחיה, נתחיל במשא ומתן להסכם אחר, שיתאים לעובדים ולמשלמי המסים. ננסה להגיע לעסקה אחרת ואם נצליח זה טוב".

טראמפ תקף בחריפות את ההסכם שחתמה הממשלה הקודמת ואמר: "ההסכם מנצל את ארה"ב. הוא אינו על אקלים, אלא על הסיוע הפיננסי שמדינות אחרות מקבלות על חשבוננו, כמישהו שאכפת לו מאוד מהסביבה איני יכול לתמוך בהסכם לא הוגן שמעניש את ארה"ב", טראמפ אמר עוד כי "במשך עשור תפסיד ארצות הברית 2.5 מיליון מקומות עבודה, יש לנו די מקורות אנרגיה, אבל לפי ההסכם אנחנו צריכים לשמור אותם נעולים מאחורי מפתח ולהותיר מיליוני משפחות לכודות בעוני".

הנשיא ציין את המדינות שיוצאות מורווחות ואמר: "סין תוכל להמשיך לזהם במשך 13 שנים, הודו תקבל מיליארדים ותוכל להכפיל את ייצור הפחם, אפילו אירופה תוכל לייצר פחם. ההסכם הזה לא נוגע להגנה על האקלים אלא למתן הטבות למדינות אחרות, הגיע הזמן להחזיר את ארה"ב לגדולתה", סיים הנשיא את דבריו תוך שהוא גורף את תשואות הנוכחים במסיבת העיתונאים.

נשיא ארצות הברית הקודם ברק חוסיין אובמה שהיה מיוזמי ההסכם וממקדמיו, התייחס לביטול החתימה של ארה"ב על הסכם פריז ואמר: "פרישת ארה"ב מההסכם העולמי דוחה את העתיד".

אובמה תקף ישירות את ממשלו של טראמפ: "בהיעדר מנהיגות, ואפילו כאשר הממשל הזה מצטרף לקומת מדינות הדוחות את העתיד. אני בטוח שהמדינות, הערים והעסקים שלנו ייקחו צעד קדימה כדי להוביל את הדרך ולעזור להגן על כדור הארץ האחד שיש לנו".

בארגון הסביבה העולמי 'גרינפיס' תוקפים גם כן את הודעתו של הנשיא האמריקני ומנכ"לית הארגון ג'ניפר מורגן אמרה: "ארה"ב הפסידה את מקומה כמנהיגת אקלים בינלאומית, טראמפ מפנה את השטח למנהיגים האמתיים של העולם שמבינים את גודל המעמד ופועלים להגן על מדינותיהם ועל האקלים העולמי על ידי מעבר לכלכלות המבוססות על אנרגיה נקייה".

מורגן עקצה את הנשיא טראמפ וארה"ב ואמרה: "אנו חוזים במהפך בסדר העולמי כאשר אירופה, סין ואחרים מובילים אותנו קדימה, ולא ארה"ב לצערינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר