המתיחות בבית שמש

תושבים לקיצונים: "אם לא תפסיקו נלשין לרשויות המס"

המתח בבית שמש גואה לאחר שתושבים דתיים פרסמו פאשקווילים בשכונה בה מתגוררים הקנאים תוך איומים ברורים להלשנות לרשויות המס, לממשל האמריקאי ולעירייה על לחריגות בנייה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

המתיחות בין הקהילות בבית שמש: לאחר שנים של מתיחות בלתי פוסקת בין הדתיים לאומיים לקנאים בבית שמש, תושבים דתיים תלו מודעות בשכונת רמת בית שמש ב' בה הם מאיימים כי יתחילו למסור לרשויות את תושבי השכונה באם לא יפסיקו ההצקות מצידם לדתיים העוברים בשכונתם.

במנשרים ופאשקווילים שתלו תושבים דתיים בשכונה הקיצונית ונכתבו בשפה תורנית המזכירה את הפשאקווילים המקוריים, נכתב:

"הואיל וצרו צעדינו מלכת ברחובותינו’ בהתקפות הזדוניות על ההולכים בשבת מהכא להתם בלית דרכא אחרינא לשומרי שבת ומקדשי שביעי. כאשר דרדקים מחוצפים בשכונה. פראי אדם יורקים משליכים מוקצה ואף חלקם נכשלים באבזיריהו דג”ע רח”ל כאשר שולחים ידיהם בבנות ישראל. ואמנם ידענו כי הנער ירהיב בזקן אם בשבת הקרובה פרשת נשא לא תעצר ההפקרות והרדיפות כנגד שומרי שבת אנו נתחיל במסירה רבתי לשלטונות מדינת ישראל של כל משפחה ומשפחה ברמת בית שמש ב’. מי לרשויות המס על מכירה או עסק ומי בפניה לבג”ץ שיורה לעיריה להרוס חריגות בניה. פירסום בארה”ב מביטוח לאומי של כל נוטלי הקצבאות, לכידת עריקים ועוד צעדים קשים מאלו״.

כזכור, המתח בין הקהילות גבר לאחר ל״ג בעומר האחרון כאשר תושבים תקפו את הגאון רבי נתן קופשיץ שהדליק מדורה בקהילת המתחרדים זאת בטענה שהחרדים משנים את צביון העיר.

עוד לפני כן נפצעה ילדה בשל אבנים שהושלכו עליה לאחר שנטען שהלכה בחוסר צניעות וכן הושלכה אבן על אישה על ידי ילד שטען שהיא אינה לבושה בצניעות.

כך או כך נדמה שהמתח בבית שמש על רקע מתקפות הקנאים החרדים מצד זה ופעילות הצעירים האנטי דתיים מצד שני מגיע לשיאים חדשים כשהאיומים הברורים כנגד הקיצונים יכולים לפתוח מלחמה של ממש בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר