בדרך הביתה?

דיווחים סותרים בתקשורת: יממה קריטית בעסקת שליט

מצד אחד דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי", כי ישראל צפויה לתת את תשובתה בעניין עסקת שליט עד היום. ומצד שני רשת "פוקס ניוז" דיווחה, כי ישראל מעכבת תשובתה בנוגע לעסקה כבר שלושה שבועות בשל התלבטויותיו של ראש הממשלה. ומה אומרים במשפחת שליט? (בארץ)

שרות גלובס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הדיווחים הסותרים בנוגע לעסקת שחרור אסירים שתוביל לשחרורו של גלעד שליט גורמים לאי נוחות במטה המאבק לשחרור החייל החטוף, שם אמרו אמש (שבת) כי "לא ייתכן שעניין השבתו של גלעד לא ייפתר בזמן הקרוב".

"כל הידיעות האלה לא עוברות ליד אוזן אטומה, הן מחסירות עוד פעימה אחת אצלנו, אבל אנחנו משתדלים לא לתת משקל לדברים האלו ויודעים שמאחוריהם יש לוחמה פסיכולוגית או חלק ממשא ומתן", אמר שמשון ליבמן, יו"ר המטה לשחרור גלעד שליט בריאיון לקול ישראל. "אנחנו נסמכים על דברי המקורות המוסמכים ומקווים שגם משפחת שליט עושה כך", הוסיף.

"ישראל תשיב עד מחר"

מצד אחד דיווח שלשום העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי", כי ישראל צפויה לתת את תשובתה בעניין עסקת שליט עד יום א'. על פי הדיווח, ישראל צפויה להשיב למצרים האם היא מאשרת את שחרורם של 50 האסירים האחרונים העומדים בלב המחלוקת בינה לחמאס. "אם ישראל תשיב בחיוב להצעה, שליט יועבר בחזרה לישראל", אמר גורם מדיני לעיתון.

ומצד שני רשת "פוקס ניוז" דיווחה, כי ישראל מעכבת תשובתה בנוגע לעסקה כבר שלושה שבועות בשל התלבטויותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, חילוקי הדעות בין "השביעייה", שבעת השרים שיכריעו בסוגייה חגבי הצעת חמאס הם שמונעים קבלת החלטה וקבלת ההסכם.

האם המתווך הגרמני איבד סבלנותו?

בחמאס כבר מאיימים כי אם תינתן תשובה שלילית מצידה של ישראל, צפוי הארגון להודיע סופית על כשלון המגעים - או מאידך על דחייתה. בכיר פת"ח מרוואן ברגותי, על פי הדיווח, אינו נמצא ברשימת 50 האסירים בעניינם צריכה ישראל להגיש את תשובתה.

גם המתווך הגרמני איבד את סבלנותו: בראיון לעיתון המצרי "אל אהראם" סיפר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי המתווך מציב אולטימטום לישראל - שבועיים עד שלושה שבועות להשלמת העסקה. אם עד אז לא תושלם העסקה - בכוונת המתווך לפרוש מתיווך בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר