"אלימות בלתי מידתית"

התפרעות השוטרים במאה שערים: סאטמר פונה לטראמפ

האלימות הבלתי מידתית שהפעילו שוטרים כלפי ילדים במאה שערים מעוררת סערה בחסידויות שונות בארץ ובעולם. בסאטמר יוזמים שליחת אלפי מכתבים אישיים נגד ישראל לנשיא טראמפ (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האלימות הבלתי מידתית שהפעילה המשטרה במהלך הפרובוקציה המכוונת בשכונת מאה שערים בירושלים ביום שישי האחרון, בשילוב מעצרים של בכירי קהילת תולדות אהרון הנחשבת למתונה יחסית בקהילות העדה החרדית, גורמים לסערה ציבורית בקרב חסידויות רבות בארץ ובתפוצות.

בקהילת האדמו"ר מהר"א מסאטמר, הנחשבת אף היא למתונה (ביחס לזו של האח הצעיר) פרסמו בערב שבת מחאה חריפה על המעצרים. במקביל, עסקני הקהילה בארה"ב יצאו בקמפיין ציבורי ענק שמטרתו לבקש מרבבות החסידים לכתוב מכתבים לנשיא ארה"ב על "רדיפת היהודים בארץ הקודש".

במודעה שפורסמה ע"י רבני "וועד משמרת חומתיך ירושלים שליט"א", הם מבקשים שכל חברי קהילת סאטמר בארה"ב יכתבו "מכתב אישי לנשיא ארה"ב ירום הודו בתחילה להודות לו על אי העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ואח"כ לבקש ממנו שהוא יתערב אישית למנוע את הרדיפה הנוראה שיש בימים האחרונים בארה"ק בכלל ובירושלים בפרט".

הם מתארים את הרדיפה במילים הבאות: "הממשלה מכה ילדים קטנים רק על צעקות, והמשטרה באלימות נוראה ערכה פוגרום נורא בקרב חסידי תולדות אהרן רק בגלל צעקות - דבר שלא מקובל בשום דמוקרטיה בעולם המערבי לעצור ילדים באלימות נוראה על עבירה של צעקות בלבד".

עסקני הוועד הודיעו כי יסייעו לציבור לנסח מכתבים שישלחו לבית הלבן בוושינגטון, זאת בכדי "למחות על כך שהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון תפסיק להשתולל כמו ברוסיה הבולשביקית לעצור ילדים על עבירה של צעקות ונאצות".

(צילום: "מחאות החרדים הקיצונים")

גורמים בכירים בקהילת האדמו"ר מהר"א מסאטמר טוענים כי אלימות המשטרה משחקת לידי הקיצוניים. "אם עד ערב שבת היה נדמה כי העצרת הגדולה בארה"ב עשויה לנחול כשלון מהדהד וכי לא תיכלול בתוכה גורמים מתונים יותר מהקהילות החרדיות באמריקה, הרי שהתמונות והסרטונים הקשים עלולים לגרום לרבים להצטרף למחאה ההמונית".

"חבל מאוד שבהתנהגות הבלתי מתקבלת על הדעת שלה כלפי חצרות מכובדות בארץ הקודש היא גורמת לכולם להזדהות עם המחאה" אומרים גורמים בקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר