"גזירת הגיוס"

היומונים החרדים משיבים מלחמה: אין גזירה ואין גיוס

בעקבות מאמרים שפורסמו בחו"ל המציגים כי כביכול בישראל יש "גזירת הגיוס", היומונים החרדים משיבים מלחמה ומוכיחים כיצד מדובר בשקר גדול • כל הפרטים מאחורי הקלעים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד הגיוס (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

מתקפה חריפה מתואמת הבוקר (ראשון) ביומונים החרדיים 'יתד נאמן' ו'המבשר' נגד מאמרים המתפרסמים בפרסומים רשמיים של חוגים ידועים בחו"ל בנושא "גזירת הגיוס" שכלל אינה קיימת תוך פגיעה במרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה.

היומונים מתייחסים לסדרת מאמרים המופיעה בחוגי סאטמר (תוך ציון העיתון 'דער איד') בחו"ל בהם מותקפים גדולי ישראל וכן ווד הישיבות על רקע חוג הגיוס הקיים זאת במטרה לדבריהם "להכשיר" את קיומה של עצרת המחאה שתיערך בשבוע הבא בניו יורק.

בכתבה המשותפת לשני העיתונים הבוקר מפורטים הנתונים האמיתיים בעניין גיוס בני ישיבות ומודגש כי מי שפעל על פי הוראתם של גדולי הדור והתייצב - לא נפגע ולא גוייס.

ל"כיכר השבת" נודע כי הכתבות הבוקר מכוונות נגד מסע ממושך המתנהל בחודש האחרון נגד חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ונגד ועד הישיבות בטענה כי בפועל גזירת הגיוס קיימת כבר היום וכי העסקנים הפועלים בנושא מפקירים את בני הישיבות מהמיינסטרים ובעיקר את אלו מהפריפריה תוך שהם "סוחרים" בהם כביכול.

היומונים מכוונים את דבריהם הן כלפי המאמרים בחוגי סאטמר והן נגד מאמרי רבנים בעיתונים שונים.

כזכור כפי שפורסם ב"כיכר השבת" פרסם הגאון רבי אהרון שכטר מאמר חריף בעניין גיוס בני הישיבות בעיתונות החרדית בארצות הברית.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחודש האחרון גיבשו בחוגים המתנגדים לחוק הגיוס משלחת רבנים שעלתה אל מעונם של גדולי הדור בארץ ובחו"ל והציגה להם נתונים מסויימים מהם עלה כביכול כבר כיום קיימת גזירה בעניין גיוס תלמידי הישיבות.

המשלחת בארץ מנתה את הרבי מסטריקוב, הגאון רבי יעקב שייע אנגלנדר ראש ישיבת מחנובקא בעלזא וכן את הגאון רבי אהרון וואזנר בנו של הגרח"מ וואזנר גאב"ד זכרון מאיר שהינו הרוח החיה שבמאבק והגורם הדומיננטי בקרב המשלחת.

השלושה הגיעו בין היתר אל מעונם של מרנן האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, טשרנוביל, רחמסטריווקא, ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש, המשגיח הגר"ד סגל ועוד והציגו בפניהם נתונים חמורים על בני ישיבות שנאלצו להתגייס לצבא.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מחברי המשלחת חזרו בהם לאחר שנודע להם כי מדובר בנתונים שגויים ומגמתיים שנוסחו על ידי גורמים אינטרסנטים וכמו כן בבתי גדולי הדור בארץ השתכנעו כי הנתונים אינם אמיתיים.

בימים האחרונים פועל הרב וואזנר לצד רבנים ועסקנים נוספים מעבר לים בבתי האדמו"רים וראשי הישיבות בארה"ב שם ככל הנראה טענותיהם זוכים להצלחה מסויימת כאשר החשש בקרב העסקנים בארץ הינו שחלק מהאדמו"רים ומראשי הישיבות משתכנעים מאופן הצגת הנתונים.

בחוגי סאטמר לצד חלק מראשי הישיבות הליטאיות באמריקה מתקיימים בימים אלו נסיונות לפעול גם בקרב חצרות קודש מהמיינסטרים החרדי על מנת שמנהיגי הקהילות יטלו חלק בעצרת המחאה ואף יקראו לשומעי לקחם להשתתף בה.

מלבד חוגי סאטמר נחשבים הגאונים רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת ליקווד וכן רבי אהרון שכטר ורבי אליהו בער ווכטפויגל למזוהים במידת מה עם הפלג הירושלמי והשאלה הגדולה הינה האם הם לצד עוד אדמו"רים וראשי ישיבות ישתתפו בעצרת המחאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר