דריסה, דקירה וחיסול

8 דקות של פחד: כך התרחשה מתקפת הטרור בלונדון

שישה הרוגים ו-48 פצועים במתקפת טרור איסלאמי קיצוני בבירת בריטניה. שלושה מחבלים מוסלמים דרסו ודקרו אזרחים בריטיים תמימים עד שחוסלו - בתוך 8 דקות - על ידי המשטרה המקומית (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כוחות ההצלה מטפלים בפצועים הרבים (צילום: מתוך טוויטר)

כשבועיים לאחר הפיגוע הרצחני במנצ'סטר, בו מצאו את מותם 22 בני אדם בירת בריטניה מתמודדת בפעם השנייה בתוך שלושה חודשים עם מתקפת טרור איסלאמי רצחני, ימים ספורים לפני הבחירות שאמורות להתקיים במדינה ביום חמישי הקרוב.

בפיגוע הקודם בלונדון לפני כשלושה חודשים הגיח מחבל עם רכבו ודרס עוברים ושבים בגשר ווסטמינסטר ולאחר מכן ניסה לדקור אזרחים סמוך לבניין הפרלמנט עד שחוסל. הלילה (ראשון), שמונה דקות אחר חצות (שעון ישראל), התקבלה הקריאה הראשונה על אירוע דריסה בגשר לונדון.

לפי הידוע, שלושה מחבלים נסעו ברכב מסחרי במהירות גדולה ודרסו הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות שישה בני אדם נפגעו באירוע הזה. המחבלים עצרו במתחם "בורו מרקט" הסמוך לגשר, שם בילו אזרחים ותיירים בפאבים ובמסעדות, והחלו לדקור את הנוכחים. שמונה דקות לאחר הקריאה הראשונה חוסלו שלושת המחבלים, ולפי משטרת לונדון מדובר במחבלים היחידים במתקפת הטרור.

לפי ההודעה האחרונה של משטרת בריטניה, שישה בני אדם נרצחו ו-48 נפצעו בפיגוע הרצחני. המחבלים לבשו אפודים עם מכלים ופחיות ובתחילה היה חשש כי מדובר בחגורות נפץ. עם זאת, התברר כי אין מדובר בחגורות נפץ אמיתיות.

עשרות נמלטו מזירות המתקפה ועל כמה מהם ניכרו פצעי דקירה וחתכים. כוחות רבים הוזעקו לאזור והמשטרה ביקשה מהציבור להתרחק מהמקום. סירות הצלה סרקו לאורך שעות הלילה את נהר התמזה מחשש שחלק מהנפגעים נפלו לנהר. אורחי המלונות באזור גשר לונדון פונו. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראו שוטרים שנכנסו לבר וביקשו מאנשים להשתטח על הרצפה. במקומות אחרים נראו אזרחים נמלטים כשידיהם על ראשם. כמה מהם סיפרו לרשת "סקיי" כי לא קיבלו הנחיה לשים את ידיהם על הראש, אך חשו שזה הדבר הנכון לעשות כדי להיחלץ בשלום ולא להיפגע.

ממשטרת התנועה הבריטית נמסר כי שוטר ששהה בסמוך לזירה והוזעק עם הדיווחים הראשונים על פיגוע הדריסה נפצע באורח קשה מאוד לאחר שנדקר בראשו על ידי המחבלים שנמלטו מהרכב לעבר בורו מרקט, שם כאמור דקרו רבים נוספים.

ביממה האחרונה פרסם ארגון ה"מדינה האיסלאמית" (דאעש) כרוז שבו הוא קורא למוסלמים לנצל את הרמדאן ולהרוג את הצלבנים בין השאר על ידי דריסה, ירי ודקירה. הכרוז נכתב גם בערבית וגם באנגלית. עם זאת עד כה לא נטל שום ארגון טרור אחריות למתקפה בלונדון.

גם לפני הרמדאן בארגון הטרור קראו לאנשיהם לבצע פיגועים והועלה לרשת סרטון באנגלית לקראת החודש הקדוש למוסלמים, שהפך בשנים האחרונות גם לחודש שארגון הטרור מנסה למקסם את כמות הפיגועים בו.

ראש הממשלה תרזה מיי שעומדת בפני בחירות דרמטיות ביום חמישי הקרוב תודרכה הלילה על פרטי האירועים ובבוקר תכנס ישיבת חירום עם גורמי הביטחון. היא מסרה כי "אנו מתייחסים לאירוע כפעולת טרור אפשרית. החקירה מתקדמת במהירות". כמו כן מסרה את תודתה לכוחות המשטרה וההצלה שפעלו בלונדון. הלילה נמסר כי גם שירותי המודיעין הבריטי - הסקוטלנד יארד מעורבים בחקירת מתקפת הטרור.

ראש האופוזיציה ויו"ר הלייבור ג'רמי קורבין הגדיר את האירועים "ברוטליים ומזעזעים" ואמר: "מחשבותינו עם הקורבנות ועם המשפחות". ראש העיר לונדון המוסלמי, סאדיק חאן גינה בחריפות את פיגוע הטרור במרכז העיר ואמר כי מדובר ב"מתקפה מתוכננת ופחדנית שכוונה נגד אזרחים תמימים". חאן הוסיף: "אין כל הצדקה למעשים ברבריים שכאלה". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ: "בכל מה שיידרש מארצות הברית לסייע ללונדון ולבריטניה, נהיה שם. אנחנו איתכם, שאלוקים יברככם".

בבריטניה לא יודעים עדיין להעריך כיצד ישפיע פיגוע הטרור על תוצאות הבחירות הקרובות והאם גל הפיגועים האחרון יבהיר סוף סוף את הסכנה הטמונה בפליטים המוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר