הפרובוקציה במאה שערים

צילם את אלימות המשטרה ונעצר: "הפילו אותי וחבטו בי"

משה בלוי, ביקש לתעד את הפרובוקציה המשטרתית והמעצרים במאה שערים, כשלפתע מצא את עצמו על הקרקע, חבוט ועצור • "הייתי בהלם", הוא מספר, "הם קפצו עליי מכל הצדדים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מעצר הצלם (צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)

משה בלוי רק ביקש לתעד את הפרובוקציה של המשטרה בשכונת מאה שערים בירושלים, בערב שבת קודש, אך מצא עצמו על הרצפה, עצור וסובל מכאבי תופת.

בראיון ל"כיכר השבת" הוא משחזר את שאירע ומספר כי "הייתי בשכונת מאה שערים כששמעתי את הצעקות על החרד"ק, התקרבתי למקום והתחלתי לצלם את הנעשה. כשהחייל התחיל לזוז לכיוון כיכר השבת, ממאפית ברזיל ברחוב מאה שערים, התחילו להגיע כוחות גדולים, מעבר לבלשים שהיו עם החייל".

"התחילו להגיע כוחות יס"מ ובילוש בכוחות גדולים והתחילו לבצע מעצרים ללא כל סיבה על זה שאנשים דרשו מהם להסתלק", מספר בלוי.

בלוי ממשיך ומספר את רגעי מעצרו שהגיעו כשניסה לתעד מה קורה לעצורים בתוך הניידת. "כשלקחו את שני העצורים הראשונים לניידת של היס"מ צילמתי את הנעשה כאשר אחד הבלשים מנסה להסתיר ממני את הכנסת העצורים לניידת ואז לפתע מגיע האדם בלבוש אזרחי עם החולצה האדומה ומפיל אותי לרצפה, דבר ראשון הוא לוקח את המצלמה ממני ואז אחד השוטרים אוזק אותי תוך כדי שהיד שלי מסובבת מאחורי הגב, ככה הרימו אותי לתוך הניידת תוך כדי שאני סובל מכאבי תופת.

העבירות בהן מואשם בלוי

"האלימות הזו היתה נוראה. גם לפני כן שמתי לב שהם ממש משתוללים ופועלים באגרסיביות כלפי החשודים שנעצרו ללא שעשו שום דבר, אבל לא חשבתי שייפגעו בי, זאת בשל העובדה שאני צלם שמסקר אירועים".

"הייתי פשוט בהלם", אומר בלוי, "הם קפצו עליי מכל הצדדים, הפילו אותי לקרקע וחבטו בי. היו לי כאבים נוראיים בכל הגוף. גם בניידת המשיך לצרוב לי בידיים מעוצמת המכות".

לאחר המעצר, הוא מספר: "לקחו אותנו נסיעה של חמש דקות כשהיינו כ-8 עצורים והורידו אותנו במשרדי הימ"ר ירושלים ליד בית המשפט השלום ירושלים. בימ"ר אמרו לנו שכאן זה הבית שלהם והשיבו אותנו על הריצפה עם אזיקון במשך שלוש וחצי שעות ולא נתנו לנו לא לשתות ולא ללכת לשירותים.

"בשעה 5:10 הורידו אותנו לבית המשפט אחרי שאנחנו יושבים מ-13:00 במעצר ללא יכולת לעשות כלום ובבית משפט השופט נתן ביקורת על המשטרה ושחררו אותנו כ-10 דקות אחרי כניסת שבת וזימנו אותנו ליום ראשון לחקירה עוד הפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר