נמר הנדסה

ביצועי הנגמ"ש הצה"לי החדיש על הצוקים בדרום. צפו

'מנהלת טנק המרכבה' במשרד הביטחון ממשיכה בפיתוח נגמ"ש ה'נמ"ר' בתצורתו המיוחדת כ'נמ"ר הנדסה'. ביצועיו האחרונים הוכחו בצוקי עובדה שבדרום הארץ. צפו (צבא וביטחון)

הנמ"ר בפעולה. יכולות אדירות (צילום: משרד הביטחון)

(מנת"ק), מנהלת תכנית המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון, ממשיכה בפיתוח נגמ"ש הנמר בתצורתו המיוחדת כ'נמר הנדסה', והפעם בצוקי עובדה שבנגב.

הנמ"רים הללו, שהחלו להיכנס לשירות מבצעי בצה"ל בחודשים האחרונים, מאפשרים לכוחות ההנדסה הקרבית להתגבר על מכשולים בשדה הקרב, עם יכולות הניידות והעבירות המצוינות של הנמר, בשילוב המיגון המקסימלי של מערכת 'מעיל רוח' - פיתוח ישראלי גם היא.

נגמ"ש זה, אותו פיתח מנת"ק במשרד הביטחון בשיתוף עם חיל ההנדסה בזרוע היבשה בצה"ל, נבנה ב-3 תצורות שונות: נגמ"ש למפקד פלוגה עם כף דחפור, נגמ"ש למפקד מחלקה עם אמצעי פריצה ונגמ"ש לסמל מחלקה עם יכולות ישור וגרירה.

הפלטפורמות הייחודיות הללו פותחו על גבי ה'נמר', הנחשב לכלי הרק"מ הממוגן ביותר בעולם, ושהוכיח את יכולותיו בלחימה במבצע 'צוק איתן' מול איומים רבים ומגוונים.

כאמור, כל הנמרים החדשים ובהם גם נמרי ההנדסה צוידו במערכת 'מעיל רוח', שמספקת הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש. ההכשרה המבצעית על הכלים החדשים מתבצעת בבסיס ההדרכה בצוקי עובדה שבנגב.

"הנמר ההנדסי יאפשר לצוות הקרב החטיבתי יכולות שלא היו לו בעבר, של התגברות על כל מכשול הנדסי בשדה הלחימה, תמרון ממוגן יעיל ואפקטיבי ושמירה על מבצעיות מקסימאלית", אומר ראש מנת"ק תא"ל ברוך מצליח.

לדבריו, "השילוב בין היכולות ההנדסיות החדשות, יחד עם יכולות הנמר ומערכת 'מעיל רוח' יעניקו ללוחמי ההנדסה של צה"ל יתרון משמעותי בשדה הקרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר