אלימות המשטרה

ח"כ תמר זנדברג דורשת דיון דחוף: "מגמה מטרידה"

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגישה הצעה לדיון דחוף באלימות המשטרתית בשכונת מאה שערים בירושלים • "בולטת מגמה מטרידה של אלימות משטרתית, הפוגעת במגזרים רבים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ תמר זנדברג (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הגישה הצעה לדיון דחוף באלימות המשטרתית נגד התושבים החרדים בשכונת מאה שערים בירושלים, בערב שבת קודש, במהלך פעילות יזומה של המשטרה ללכידת תוקפי חיילים.

בבקשה לדיון כותבת זנדברג כי "במהלך סוף השבוע תועדה אלימות קשה שהופעלה על ידי המשטרה כנגד מפגינים בשכונת מאה שערים בירושלים".

לדבריה: "בתקופה האחרונה בולטת מגמה מטרידה של אלימות משטרתית, הפוגעת במגזרים רבים בהם מפגינים חרדים, פעילים ופעילות פוליטיים ועוד.

מעצרו של הנער בן ה-13 (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

"האלימות המשטרתית פוגעת לא אחת בזכות הבסיסית להפגין ואסור שהאלימות המשטרתית תתקבל כדבר שבשגרה, על אחת כמה וכמה כשברקע נתונים מטרידים על היקף סגירת התיקים במח"ש על אותם מקרי אלימות".

זנדברג כותבת לסיום כי "על הכנסת לדון באלימות המשטרתית בדחיפות בכדי לשמר את הערכים הדמוקרטים הבסיסיים של אזרחי מדינת ישראל".

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", במהלך פעילות ללוכדי תוקפי חיילים חרדים, התחפש בלש של המשטרה לחייל ומיד כשהחלו לתקוף אותו, פשטה המשטרה בכוחות גדולים על השכונה.

מעצרו של הצלם החרדי (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

בעקבות המהומה התקהלו במקום תושבים רבים ובסיומה של הפעילות עצרה המשטרה 16 בני אדם, שלבסוף שוחררו על ידי בית המשפט לאחר שהובאו לדיון בהארכת מעצרם בסמוך לכניסת השבת.

בין האלימות הרבה בה נקטה המשטרה תועד בלש משטרה מחופש לגבר חרדי שכהוא עוצר באלימות רבה נער בן 13. כמו כן, צלם שתיעד את פעילות המשטרה, נעצר גם הוא באלימות.

בהודעת המשטרה לאחר הפעילות נאמר כי "המשטרה עצרה 16 חרדים (בהם קטין) החשודים בידוי אבנים, תקיפת לובשי מדים והפרעה אלימה לפעילות השוטרים שביצעו המעצרים. תוך כדי ביצוע המעצרים התגודדו סביב השוטרים חרדים שחלקם תקפו באלימות השוטרים וניסו לסכל, למנוע ולפריע לביצוע המעצרים. תוך כדי ביצוע הפעילות המבצעית 3 שוטרים נפגעו ופונו על ידי מד"א באורח קל.

"משטרת ישראל תפעל ביד קשה כנגד כל אדם שבוחר לתקוף לובשי מדים באשר הם וכן כנגד אלו שתקפו שוטרים תוך ביצוע הפעילות המבצעית. כאמור פעילות המשטרה כנגד תופעת ההסתה ותקיפת לובשי המדים תימשך ככל שידרש. כנגד כלל העצורים תפעל המשטרה ביד קשה תוך מיצוי הדין עימם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר