טור אישי

זבל ושמו "אומנות" // הרב ישראל גליס

ישנה צרה צרורה שמגיעה לירושלים בכל שנה שנקראת "פסטיבל ישראל". מי הוא הממציא של כל הזבל הזה וקורא לזה אומנות? • הרב ישראל גליס מחזק את ידי השרה מירי רגב (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
השרה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ישנה צרה צרורה שמגיעה לירושלים בכל שנה שנקראת "פסטיבל ישראל". רגל חרדית לא דורכת שם כי אין סיבה להגיע לשם גם כשיש מופעים עם לבוש דתי.אבל מעולם לא התערבנו ולא כתבו בעיתונות הדתית או החרדית על המופעים שם כי זה לא נוגע לנו.

הדתיים והחרדים בירושלים השלימו עם כל מיני מופעי רחוב או קרקס כזה או אחר עם בעלי חיים על ארבע או על שניים, אבל הפעם הגזימו שם מארגני המופעים בפסטיבל מופע בלתי הולם עם הסבר שזה אומנות.

גם הצגות המלמדות את הצעירים לשתות ולעשן זה אומנות, גם הצגות איך לרצוח הורים וחברים זו אומנות, מי הוא הממציא של כל הזבל הזה וקורא לזה אומנות?

קמה שרת התרבות מירי רגב ואמרה להם בקול - 'עד כאן', אתם רוצים לעשות אומנות שאינה הולמת בארץ הקודש ובירושלים, בבקשה, על חשבונכם. היא שרת התרבות והיא גם קובעת תכנים, היא לא כספומט של אנשים שחושבים שלהתפשט במול ציבור זה אומנות, היא חושבת שזו זימה ולא צריך לתקצב אותם.

המעניין הוא שרק היא חושבת שזה פסול. עיריית ירושלים התומכת במופעים אלו נותנת תקציב למופעים האלו באישור הנציגות החרדית והדתית - ששותקת.

שרת התרבות החליטה ובצדק לשנות את פני התרבות הקלוקלת שמובילים כמה כאלו שהם חושבים שהם גיבורי תרבות. היא אמורה לממן את קרנות הקולנוע וקרנות התאטרון על ידי מועצות ציבוריות, קרנות אלו העמידו קריטריונים שרק אמני תל אביב מקבלים תקציבים ולא אמני הפריפריה ולא אמנים חרדים ודתיים.

זה למעלה מעשור שקיימת התארגנות של יוצרות חרדיות שעוסקות בתחום הסרטים ולמרות בקשות חוזרות ונשנות מעולם לא קיבלו תקציב, גם אלו מהחוגים של הדתיים הלאומים סובלים מקריטריונים שקבעו הקרנות, הגיעה שרה ומנסה בכוח התקציב שהיא אמורה לתת להם לשנות סדרי בראשית ולדאוג לכך שגם אמן יוצר שיושב בשדרות או בשלומי, אמן יוצר דתי וחרדי, יקבל גם תקציב מהעוגה הממשלתית.

על זה יצא קצפם של האמנים השמאלנים ובצורה מאורגנת מגיעים לכל מקום שהיא צריכה להגיע ומוזמנת כחובתה כשרת התרבות הם מפריעים וטוענים שהיא עושה פרובוקציות.

גם עיתונאים מגויסים לכתוב ולהציג אותה כמפלצת תרבות פרימטיבית שמחזירה אותנו לאירן. ארץ ישראל וירושלים יותר קדושים מאירן ואת המופעים הבוטים תעשו אצלכם על חשבונכם.

תביטו על עצמכם ותשאלו מאיפה נולדים כל מעשה התקיפה והזוועה ברחוב אם לא מהמופעים שלכם ולזה אתם קוראים פסטיבל?

תחזקנה ידיה של שרת התרבות גב' מירי רגב, ציבור גדול מאד בארץ ישראל בטוח שאת עושה את הצעדים הנכונים וגורמת למהפכת תרבות כאן במדינה. כה לחי!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר