העירייה נגד הכריזה

שדרות: 'המוזיקה החסידית - גרועה ממואזין'

לאחרונה מסתובב תושב שדרות עם רכבו בין בתי העיר בימי שישי, כשעליו מערכת המשמיעה נעימות חסידיות, במטרה להודיע כך על השבת המתקרבת. אך יש מי שהדבר מפריע לו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עיריית שדרות (צילום: בראל אפרים, ynet. תמונה ראשית, אילוסטרציה: shutterstock)

בחודשים האחרונים, טרם כניסת השבת, חולפים בשכונות העיר שדרות רכב ועליהם מערכת כריזה המשמיעה מוזיקה חסידית, כדי להודיע על השבת המתקרבת. אך מסתבר כי יש מי שגם פעילות נעימה זו מפריעה לשלוותו.

אחת מתושבות העיר מצוטטת באתר 'וואלה' כאומרת: "יש רכבים שעוברים בכל העיר, כשעה לפני שבת, ומשמיעים מוזיקה. משהו בסגנון המואזין, רק יותר גרוע. אי אפשר להתחמק מזה. זה מתנגן ממש עד כניסת השבת, ואין בית בשדרות שלא שומע את זה בווליום חזק, מדי שישי. זו הפכה לטרדה הכי משמעותית בחיי".

לעומתה, חבר מועצה מטעם סיעה שאינה דתית, אבי אדף, הגיב לדברים: "כמו בכל מקום מתוקן, יש כרוז שמודיע על זמני כניסת השבת לצד מוזיקה שמתאימה לרוח השבת. אנחנו לא רואים בזה בעיה. העובדה היא שבריכת השחייה פתוחה ביום שבת, כך שאין כפייה דתית בשדרות".

"מספר תושבים פנו אליי בנושא וביקשו להפסיק, תושבים שבחלקם מסורתיים ומכבדים את הציבור הדתי, אך הסבירו שהדבר מפריע להם במנוחתם לפני כניסת השבת. מדובר ברצף מקרים שגרמו לציבור החילוני בעיר תחושת כפייה דתית. אנחנו בעד דו קיום ושכנות טובה, וצריכים כאן אהבת חינם ולא שנאת חינם", גונן אדף בראיון לאתר, על היוזמה הברוכה.

תגובת עיריית שדרות: "מדובר על יוזמה של מספר אנשים מצומצם בשבועות האחרונים להשמיע מוזיקה לפני כניסת השבת. יחידת השיטור העירוני העבירה מכתבי התראה לאותם אנשים בשל ההפרעה לדיירים והיוזמה הצטמצמה לאדם אחד. אם מקרה זה יחזור על עצמו, המפריע ייקנס. המוזיקה שאותם אנשים השמיעו הנה מפגע ולכן הם התבקשו להפסיק להשמיעה. לסיום, העירייה והעומד בראשה מחויבים לשמירה על החוק והעירייה תפעל בנחישות בשיתוף משטרת ישראל נגד מפרי החוק מתוך אחריות לביטחונם ובטיחותם של תושבי שדרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר