"קרן שנלחמת למען הרפורמים"

הפתעה: גפני ובנט ינאמו בוועידת 'הקרן החדשה לישראל'

"הקרן החדשה לישראל" נותנת חסות מרכזית ל"ועידת ישראל לשלום", אך הדבר לא מונע מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כמו גם משר החינוך נפתלי בנט וח"כים אחרים, להשתתף בוועידה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בנט וגפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שמה של "הקרן החדשה לישראל" הינו שם נרדף לרדיפת הציבור החרדי ולפגיעה בערכי המסורת והמורשת היהודית.

ארגונים רבים אנטי דתיים כדוגמת ארגוני הרפורמים, נשות הכותל, חדו"ש ועוד ממומנים על ידי הקרן הנחשבת למי שמממנת כל עקרון של פגיעה בדת היהודית.

אלא שכעת מתברר כי דווקא יו''ר מפלגה חרדית עומד לתת לקרן האנטי יהודית הכרה כשהוא צפוי להשתתף ואף לשאת דברים בכינוס הנתמך על ידה ושהינה אחת מנותנות החסות המרכזיות בו.

הקרן החדשה לישראל שותפה לוועידה

המדובר בועידת ישראל לשלום שתיערך בשבוע הבא במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב במסגרתה יישא דברים יו''ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כאשר בין הנוכחים יהיו גם ראשי ארגוני השמאל הקיצוני.

בין היתר צפויים לשאת דברים בוועידה לצד שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) זהבה גלאון (מרצ) ואיימן עודה (הרשימה המשותפת), גם נשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון, מנכ"ל בצלם חגי אלעד ועוד.

עסקנים ופעילים חברתיים שנחשפו למודעה הביעו את תדהמתם הכיצד ייתכן שחבר כנסת חרדי המקפיד על קלה כבחמורה והינו שליחם הנאמן של מרנן גדולי ישראל בוחר להשתתף וליטול חלק שהינו ממומן מקרן המתקצבת את כל שונאי הדת ורודפי היהדות החרדית במקביל לכך.

"כיצד ייתכן ביד אחת לתקוף את חדו"ש ואת הרפורמים ואת נשות הכותל וביד השניה ללחוץ יד ולשתף פעולה עם הגרועים ביותר המתקצבים ומממנים את הארגונים הללו? האם גפני קיבל לכך היתר מגדולי ישראל להשתתף בכנס שכזה?", הם תוהים.

תוכנית הוועידה

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר בתגובה כי "מצער מאוד ששוב בוחרים ח"כים מהמחנה האמוני לתת פרס לקרן החדשה לישראל שרודפת את חיילי צה"ל בארץ ובחו"ל, נלחמת למען התנועה הרפורמית וכל דבר שבקדושה ובעד הרס צביון הכותל".

"אני קורא לרב גפני להתרחק ממקומות כאלה ולא להאדירם", אומר גליק.

יצוין כי לפני כשנתיים (פברואר 2015) יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ביטל את השתתפותו בוועידת ישראל לדמוקרטיה, בשל מעורבותה של הקרן החדשה לישראל במימון הכנס.

בציוץ בטוויטר, כתב בנט: "הוזמנתי לכנס 'הארץ'. הסכמתי, על אף הקושי בזירה. גיליתי שזה גם כנס שלך 'הקרן החדשה לישראל'. לא אגיע. אם מעורבות הקרן תבוטל, אשמח לבוא".

במענה לפניית "כיכר השבת", אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "לכאורה בעייתי מאוד. לא הכרתי. אבדוק ואחשוב קצת. תודה על השבת תשומת הלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר