מאבטחי נתניהו ונשיא טוגו התעמתו פיזית

תגרה פיזית נרשמה בין מאבטחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר באפריקה לבין מאבטחיו של נשיא טוגו פוארה גנאסינגבה, בעקבותיה פגישת שני המנהיגים נדחתה (מדיני)

נתניהו באפריקה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

תגרה פיזית נרשמה היום (ראשון) בין מאבטחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר באפריקה, לבין מאבטחיו של נשיא טוגו פוארה גנאסינגבה. פגישת שני המנהיגים נדחתה בעקבות העימות, ונקבעה מחדש לאחר מספר שעות. התגרה התפתחה לאחר שהמאבטחים הישראלים עיכבו את את מאבטחיו של גנאסינגבה בכדי לבדוק את זהותם.

בתןך כך, נתניהו נאם הערב בפני ועידת מנהיגי אפריקה, ונפגש עם שורת נשיאים ומנהיגים אפריקנים. "נרגש להיות המנהיג הראשון מחוץ לאפריקה שנואם בפני ועידת מנהיגי מערב אפריקה. מחזקים את יחסי ישראל-אפריקה ואת מעמדה הבינלאומי של ישראל!" כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו. בהמשך, שיתף תמונה ובה לו"ז פגישותיו, ועקץ את הטוענים ל"בידוד מדיני".

בין השאר, נפגש נתניהו עם נשיא סנגל, מאקי סאל, כאשר בתום הפגישה הודיעו השניים על סיום המשבר בין המדינות. במסגרת הסיכום, ישראל תחזיר באופן מיידי את השגריר לסנגל וסנגל תתמוך במועמדות ישראל כמשקיפה בארגון איחוד אפריקה.

מעבר לכך יחדשו המדינות פרויקטים משותפים שהושעו בעקבות החלטה 2334 במועצת הביטחון של האו"ם, אותה סנגל הגישה יחד עם ניו זילנד, בין השאר שיתוף פעולה בתחומי הביטחון והחקלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר