מתחילת השנה

אפלייה במשרד הכלכלה: העובדים החרדים לא מתוקצבים

התכנית לעידוד יציאת חרדים ובני מיעוטים לעבודה במשרד הכלכלה מעבירה כספים לכל המגזרים הנכללים בתכנית אך רק המגזר החרדי לא נהנה מכספים אלו וטרם זכה לחקצוב המשרד (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi / flash90)

משרד הכלכלה מפעיל מערך לעידוד תעסוקת חרדים ומיעוטים, כך שהמשרד משלם למעסיק של חמישה עובדים ומעלה הכלולים בתכנית, סכום מסוים מסך המשכורת החודשית.

ככלל, התכנית לעידוד תעסוקה מופנית לכמה מגזרי מעוטי יכולת, דוגמת הציבור החרדי, הקהילה האתיופית והציבור הערבי בישראל.

אך בעוד הקהילה האתיופית והמגזר הערבי ישראלי מקבלים מתחילת השנה את התקצוב, והכספים מועברים למעסיקים, הרי שהכספים עבור המגזר החרדי אינם מועברים לתכנית, ומעסיקים חדשים המבקשים להיכנס לתכנית כמו גם מעסיקים קיימים המבקשים להגדיל את העובדים, נתקלים בסירוב למימון העובדים מטעם משרד הכלכלה.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם מנהל התכנית מטעם משרד הכלכלה התברר כי ליתר המגזרים התכנית עובדת ומועברים כספים, אך רק למגזר החרדי לא הועבר עדיין תקציב.

באתר האינטרנט של משרד הכלכלה מופיעים מכרזים למסלול התעסוקה לבני המגזר האתיופי, הערבי ועוד אך מכרז למגזר החרדי לא מופיע באתר ולא ניתן להצטרף לתכנית.

בעוד שמסלול 4.17 יועד כולו לבני כל המגזרים ללא הבדל, רק בני המגזר החרדי לא קבלו עדיין התקצוב מתחילת השנה - לעומת יתר המגזרים שכן תוקצבו.

בשיחה שערך "כיכר השבת" עם גורמים העוסקים בתחום, דוגמת יוסף ויטמן המסייע לארגונים ולחברות להצטרף לתכנית, נטען על ידם כי הם מטורטרים ב"לך ושוב" במשרד הכלכלה, וכי בכל חודש מובטח להם שהתקצוב יועבר, אך משום מה כבר תקופה ארוכה הכספים לא מועברים.

"מקומם מאד", אומר ויטמן, "שרק החרדים לא מתוקצבים בעוד הערבים והאתיופים מתוקצבים באופן מלא בלי שום עיכוב ומתחילת השנה התכניות שלהם מתוקצבות באופן מלא".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "מסלול תעסוקה 4.17, המאפשר קבלת סיוע להעסקת עובדים, בהם גם עובדים חרדים, מתפרסם מדי שנה. בשנת הכספים 2016 בוצע המסלול, באמצע השנה, כאשר קרוב למחיצתו הוקצה למיזמים של תעסוקת חרדים נשים וגברים.

"גם בשנה הנוכחית יפורסם המסלול בתקופה הקרובה, וגם בו כלולה האפשרות להעסקת עובדים מהמגזר החרדי עם תעדוף לגברים חרדים, בכל רחבי המדינה. הטענה כי המסלול הופסק, כאמור אינה נכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר