לדרישת ישראל?

קטאר החלה לגרש את בכירי חמאס משטחה

בכירים בארגון החמאס האחראים על ביצור חמאס באיו"ש, גורשו מקטאר. כלי תקשורת ערבים טוענים כי ישראל דרשה את גירושם. ציר ארה"ב-קטאר-ישראל מתחזק? (העולם הערבי)

דגלי חמאס בתהלוכה בעזה (צילום: מתוך شهاب בפייסבוק)

נראה שהעימות הסוני - שיעי מגיע לשיאים חדשים. לאחר ההודעה הבוקר (שני) של כמה מדינות ערביות על ניתוק הקשרים הדיפלומטים עם קטאר מתברר כי בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, שאחראי בארגון על הקמה והכוונה של חוליות צבאיות ביהודה ושומרון, ומוסא דודין, מבכירי משוחררי עסקת שליט ומי שגורש על פי דרישתה של ישראל מיד עם שחרורו לחו"ל, הם שני הגורמים הבכירים שנאלצו לעזוב את קטאר לאחרונה בהתאם לדרישתה של זו האחרונה.

על פי דיווחים של כלי תקשורת ערבים ישנם גורמים בכירים נוספים בחמאס הנמצאים בקטאר וקבלו הוראה לעזוב את המדינה אך לפי שעה זהותם אינה ידועה. כל מי שגורש עד כה מקטאר הועבר למדינות אחרות בהן: לבנון, מלזיה וטורקיה.

קטאר דרשה לסלק משטחה פעילי ובכירי חמאס שהיו מעורבים בניסיונות להקים בסיסי חמאס ביהודה ושומרון, לדוגמה אל עארורי הפועל כבר כמה שנים להקים כזו תשתית באיו"ש, תחילה פעל מטורקיה אך לאחר הפיוס בין ירושלים לאנקרה נאלץ לגלות ועבר לקטאר משם כאמור גורש בשבועות האחרונים.

התהלוכה נגד טראמפ בעזה בעת ביקורו באזור, ציר קטאר-ארה"ב. ארכיון (צילום: מתוך شبكة قدس الإخبارية בפייסבוק)

בארגון הטרור חמאס שמושבו בעזה מעדיפים להתעלם מהדיווחים המסמלים על היחלשות העצמה המדינית של הארגון אך בתחילת השבוע הודו גורמים בחמאס בחצי פה בשינויים של מקומות מושבם של בכירי הארגון.

הדברים הוסברו על ידי חמאס כשינויים מנהלתיים שנעשו בתוך הארגון ולא הובהרו כגירוש הבכירים מקטאר. הידיעה כי קטאר גירשה את בכירי חמאס נטען בתוקף כי היא אינה נכונה.

אתמול (ראשון) פרסמה רשת 'אל מיאדין' הלבנונית כי קטאר העבירה לחמאס רשימה שחורה של פעילי הארגון המתגוררים בקטאר ועליהם לעזוב את המדינה בתוך כמה ימים. מרבית האנשים הם מפקדי יחידות הפועלות באיו"ש, בדיווח נטען כי לישראל מעורבות ברורה בדרישה של קטאר לגרש את פעילי ארגון הטרור.

האמיר בפגישתו עם טראמפ בביקורו בסעודיה (צילום: Official White House Photo by Shealah Craighead)

יצוין כי אפשר ולגירוש של פעילי חמאס יש קשר לציר המתחזק בין ארה"ב לקטאר ולדבריו של נשיא ארה"ב טראמפ שקשר בין ארגון חיזבאללה וחמאס וכלל אותם ברשימת ארגוני הטרור בביקורו בקטאר בחודש שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר