שקר ההסתה נחשף

מבוכה לאו"ם: איה, הילדה הפלסטינית המסכנה, היא... סורית

"המצור על עזה החל כאשר איה היתה תינוקת, כעת היא בת 11. האם תעזרו לאיה ולמשפחתה, כמו לאלפי פלסטינים, לדעת שהם לא נשכחו?", כתבו באו"ם תחת תמונה שקרית (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מי את, איה? (צילומסך: מתוך אונר"א בטוויטר)

ארגון של אונר"א (סוכנות הפליטים של האו"ם) יצא בקמפיין התרמה למען פליטים פלסטינים בשטחי יהודה, שומרון ועזה בסימן "50 שנה לכיבוש", אך מתברר כי הוא הציג תמונה מעוררת רחמים של ילדה פלסטינית - כשזוהי באמת ילדה סורית על רקע מבנה חרב במחנה פליטים ליד דמשק, שהופגז לפני למעלה משנתיים.

ארגון 'UN Watch', החושף שקרי הסתה פלסטינים, מצא כי באתר ובחשבון הטוויטר של אונר"א הופיעה התמונה של הילדה ששמה איה תחת הכותרת "עימדו לצד הפליטים הפלסטיניים", כשבעבר הם הציגו את אותה תמונה בדיוק תחת הכותרת האמיתית "שנה בסוריה".

באונר"א שכחו שבעבר היא הוצגה כסורית (צילומסך: מתוך אתר אונר"א)

בפרסום ההסתה כתב ארגון Stant With Palestine refugee של אונר"א: "המצור על עזה החל כאשר איה הייתה תינוקת. הכיבוש של הגדה החל כאשר הוריה נולדו. כעת היא בת 11, והמצור נמשך. האם תעזרו לאיה ולבני משפחתה, כמו לאלפי פליטים פלסטינים בעזה ובגדה המערבית, לדעת שהם לא נשכחו?".

כשהבינו באונר"א שהשקר נחשף, הסירו אנשיו את התמונה ובמקומה ישנו כעת מלבן ריק בצבע שחור, והוסיפו את המשפט העמום: "מסיבות של הגנה על ילדים, שמות ותמונות הוחלפו".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון כתב בדף הפייסבוק שלו בהקשר לתרמית שנחשפה: "באונר"א לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. בשנת 2015 הילדה הקטנה שבתמונה הייתה סורית מפאתי דמשק אך ב-2017 היא הפכה לילדה מרצועת עזה תחת המצור הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר