הדיונים נכשלו

אין פשרה: השופטים יכריעו בפרשת אזריה

לאחר שבית הדין המליץ לצדדים לנסות להגיע לפשרה בנוגע לעונשו של החייל היורה אלאור אזריה ניסו הצדדים להיפגש ולדון אך ללא הצלחה והנושא יחזור לפתחו של בית הדין (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אזריה עם עו"ד שפטל (צילום: פלאש 90)

בתום פגישה בין התובעת הצבאית הראשית לבין פרקליטו של החייל היורה אלאור אזריה לא הושגה פשרה - ועל כן שופטי בית הדין הצבאי לערעורים הם שיכריעו את דינו של החייל שהורשע בתחילת השנה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל.

מדובר צה"ל נמסר כי הערב (יום ב') קיימו התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי פנחס, וסא"ל (מיל') נדב וייסמן, פגישת משא ומתן עם עו"ד יורם שפטל, בא כוחו של סמל אזריה. בהודעה נאמר כי "בתום הפגישה התברר שהפערים בין הצדדים עודם משמעותיים ומהותיים, ואינם מאפשרים הגעה להסכמות. עדכון על כך יימסר לבית הדין הצבאי לערעורים".

גורמים צבאיים אמרו כי "הפגישה התנהלה באופן ענייני, מתוך מטרה לברר אם קיימת אפשרות מעשית להגיע להסכמות בתיק, למרות הפערים המשמעותיים בין הצדדים, ולמצות את המשא המתן".

כזכור, התובעת הצבאית הראשית, אל"מ זגגי-פנחס, הזמינה בשבוע שעבר את סנגורו של אזריה לפגישה בהשתתפות התובע סא"ל וייסמן. ההזמנה הגיעה בהמשך להצעתו של בית הדין הצבאי לערעורים לשני הצדדים לסגת מהערעורים שהגישו. כזכור, סנגורו של אזריה, עו"ד שפטל, מיהר להסכים והציע הליך גישור, אולם התובע סא"ל במיל' נדב ויסמן סירב ועמד על כך שבית המשפט יפסוק בתיק.

אזריה הורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונידון לשנת מאסר וחצי. גם עורכי דינו וגם התביעה ערערו על העונש. בדיון האחרון בערעור שנערך בתחילת השבוע שעבר פנה השופט צבי סגל לשני הצדדים: "אנו לא מציעים הצעה קונקרטית ואסור לנו. ראו לנגד עינכם רגע של התעלות ושימו בצד את כל המטען הרע שהיה פה ותתרכזו, שני הצדדים, במה נכון לעשות בנסיבות הקיימות. מילאתם את תפקידכם, אבל לא מיציתם אותו.

"אנו נכתוב את הכרעת הדין. זה לא ערעור פשוט וכל תוצאה בערעור היא בעייתית. נפסוק לפי חוק ולא כל דבר שאנו מרגישים או רוצים אנו עושים. אנו מכירים את כל החומר על בוריו. יש מדינה וצבא מעבר לזה. זו פנייה לשני הצדדים: עשו את מה שלא עשיתם עד היום ואם לא - נעשה את תפקידנו, אבל זה בתנאי שאתם רואים את העיקר. תתעלו אם אתם יכולים".

כאמור, לאחר כישלון ההליך, בית הדין יצטרך לדון ולהחליט את גזר דינו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר